Gå til innhold

Hvor skal jeg sette mine 2 nye vifter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DrErling glemte å logge på DagModus ved avtalt klokkeslett i dag morges. Dr`en logget ikke av NattModus før nærmere 2 timer etter at han egentlig skulle vært godt i gang med DagModus.

Like morro å forsove seg, hver mandag.

Ang vifter og overtrykk.. nå skal dere få høre...

bla, bla, etc, osv.

Ok?

Lenke til kommentar

Det desidert beste er å ha UNDERTRYKK i kabinettet for kjølingens skyld.

Ved overtrykk sirkulerer varmluften inni kabinettet.

Bruk et støvfilter (Fettfilter til kjøkkenvifta er perfekt) i front og tett igjen alle andre hull med feks tape.

Har hatt dette i et 1/2 år og det slipper svært lite støv inn i kabinettet.

Lenke til kommentar

Jeg har et cheftech dragon midi tower og 2x 80x80mm vifter. hvor skal jeg sette dem for å få undretrykk? for øyeblikket har jeg en som sitter foran hdd og en bak...men hvordan bestemmer man om dei skal blåse ut eller inn? og hva kan jeg bruke som støvfilter? bør jeg skru opp hastigheten på de viftene med støvfilter i forhold til dei uten?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 11:56, muv skrev:

Jeg har et cheftech dragon midi tower og 2x 80x80mm vifter. hvor skal jeg sette dem for å få undretrykk? for øyeblikket har jeg en som sitter foran hdd og en bak...men hvordan bestemmer man om dei skal blåse ut eller inn? og hva kan jeg bruke som støvfilter? bør jeg skru opp hastigheten på de viftene med støvfilter i forhold til dei uten?

Sett begge viftene bak i kabinettet, og sett dem slik at de blåser ut av kabinettet (Det skal være en pil på vifta som viser hvilken vei den blåser). Du trenger ingen vifter foran som blåser inn. Så drar du på Lefdal eller Elkjøp og kjøper et fettfilter til avsugsvifta på kjøkkenet. Dette filteret hindrer ikke luftstrømmen nevneverdig så glem viftehastigheten. Klipp det til og fest det foran viftehullene foran.

Dette fungerer meget bra på mitt Chieftech kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...