GeirGrusom Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Jeg har nå begynt på et nytt spill, og der er det ganske viktig at multi-texturing fungerer, jeg får det til med glMultiTexCoord funksjonene, sammen med glVertex, men problemet er at dete går ufattelig mye tregere en glDrawArrays. Så det som hadde vært kjekt hadde vært om det hadde finnes noen glTexGen funksjon for multi-texturing, er det noen som aner om det finnes i det hele tatt? det er et terreng med en macro tekstur, som bare er forskjellige farger, med en detaljtekstur oppå, for at det ikke skal se så stygt ut. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 jeg har ikke oppslagene å se på akkurat nå, men jeg mener å huske at du måtte sette opp teksturearrayer slik at du bruker multitexturing for så å bruker drawmultiarray PS: er ikke helt sikker på navnene, men jeg skal prøve å kommer med et bedere svar senere Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2005 Hadde vært glimrende, på forhånd takk! Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 beklager sent svar. glClientActiveTextureARB(GL_TEXTURE0_ARB); glTexCoordPointer(2, GL_FLOAT, 0, tp0); glEnableClientState(GL_TEXTURE_COORD_ARRAY); glClientActiveTextureARB(GL_TEXTURE1_ARB); glTexCoordPointer(2, GL_FLOAT, 0, tp1); glEnableClientState(GL_TEXTURE_COORD_ARRAY); dette skal fungere jeg har ikke hatt tid til å test e det ut, lykke til!! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Glimrende! Takker! akkurat hva jeg så etter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå