Gå til innhold

Hvordan funker Multitexturing i OpenGL?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå begynt på et nytt spill, og der er det ganske viktig at multi-texturing fungerer, jeg får det til med glMultiTexCoord funksjonene, sammen med glVertex, men problemet er at dete går ufattelig mye tregere en glDrawArrays.

 

Så det som hadde vært kjekt hadde vært om det hadde finnes noen glTexGen funksjon for multi-texturing, er det noen som aner om det finnes i det hele tatt?

 

det er et terreng med en macro tekstur, som bare er forskjellige farger, med en detaljtekstur oppå, for at det ikke skal se så stygt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke oppslagene å se på akkurat nå, men jeg mener å huske at du måtte sette opp teksturearrayer slik at du bruker multitexturing for så å bruker drawmultiarray

PS: er ikke helt sikker på navnene, men jeg skal prøve å kommer med et bedere svar senere

Lenke til kommentar

beklager sent svar.

 

glClientActiveTextureARB(GL_TEXTURE0_ARB);

glTexCoordPointer(2, GL_FLOAT, 0, tp0);

glEnableClientState(GL_TEXTURE_COORD_ARRAY);

glClientActiveTextureARB(GL_TEXTURE1_ARB);

glTexCoordPointer(2, GL_FLOAT, 0, tp1);

glEnableClientState(GL_TEXTURE_COORD_ARRAY);

 

dette skal fungere jeg har ikke hatt tid til å test e det ut, lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...