Gå til innhold

Holder Zalman reservator 1 for meg?

Anbefalte innlegg

Har en Intel P4 norhwood som med stock vifta ligger på 28 grader idle, og 45 under load. Men er ganske lei av alt støyet og har lyst til å investere i en Zalman reservator. Men er litt bekymret for at temperaturen vil bli litt for høy etter min smak. Skal også kjøle ned et fx 5600 kort. Noen som har noen anbefalinger eller meninger? Eventuelt omtrent hva tempen vil ligge på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, mine erfaringer med Reserator.

Hvis du ikke skal kjøle annet en cpu vil denne lsøningen være mer enn god nok, vil tro du vil få 30-33 grader idle og max 45 grader load (uklokket, og med romtemp = 21 grader).

Hekter du på på kjøling til grafikkortet vil tempen stige noe, men ikke med mer en 3-4 grader. Northbridge; kanksje 1-2 grader ytterligere.

Eneste 'draw-back' med Reserator er at du kommer til å høre HDD'ene dine, og vil ønske å bytte de også, når de er byttet hører du psu osv..osv.. (snakker av erfaring!)

Håper dette var klargjørende.

mvh r.

Lenke til kommentar

Jeg lure også på om jeg skal kjøpe denne Reserator 1 men er skeptisk på om den vil kjølie godt nok.

For jeg har en P4 2.8E GHZ @ 3.2 GHZ, og under idle er tempen på rundt 40 C med en Zalman 12 cm cpu vife og 60 C maks under heftig load.

Så vil denne zalman reserator 1 kjøle den bedere en denne viften?? så load blir på ca. 50 C?? Ved normal rom temp? For jeg har et godt ventiler kabinett.

Nissen GTR

Endret av nissengtr
Lenke til kommentar

se på zalmanusa.com, der er det en som tester den og han har p4 3ghz @ 3,8, og han har idle 44 grader og 61 under load, så han har ganske mye mer overklokka prosessor en deg. Men jeg snakker ikke av selverfaring, han har også vga blokka. Så tror du vil ligge på omtrent 35 grader vil jeg tippe... Men er ikke sikker. Håper jeg hjalp deg litt. Skal jo som sagt kjøpe den selv. Den får nesten alltid toppscore i alle tester jeg har lest. :D

Lenke til kommentar

Klokket min 3,4NW til over 4 med denne kjølingen; cpu var aldri over 53 grader (32 grader over rom temperatur). Faktisk så ser det ut til at ved 30-33 grader over romtemperatur så 'maxer' tempen ut. Dette støttes av flere tester jeg har lest. Reseratoren vil også bruke noen timer å nå denne 'max-temperaturen'.

61 grader må ha vært oppnådd under varmere himmelstrøk..

mvh r.

Edit: 53 grader under load (Prime95).

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Er/var meget godt fornøyd med den. Kjøpte annen vannkjøling fordi jeg trodde det skulle hjelpe cpu'n min over 4 Ghz stabilt.. det gikk ikke, kom faktisk ikke lengre enn med Reseratoren. (Nå har dama 'arvet' den.)

Det eneste jeg kan komme på som er negativt, er at man må skru på pumpen manuelt (med en liten bryter), eller innstallere et rele slik at den starter samtidig med pc'en.

mvh r.

Lenke til kommentar

okay, så vil du anbefale meg å kjøpe denne? Legger selv vekt på at det er stille, overklokker ikke. Men noe jeg lurer på er at jeg har et inwin 710 kabbis, og hvis jeg kjøler cpu'en og skjermkortet, hvor mange vifter trenger jeg til å kjøle ned harddisker og northbridge, den har faktisk bare kjølerille. Tips?

Lenke til kommentar

Tror ikke du vil bli skuffet om du handler den nei.

Ang. kjølingen av resten av kabbiset ditt; dette er nesten umlig å mene noe om før du har innstalert kjølingen. Hvis du ikke skal overklokke vil jeg tro det holder med en vifte som suger ut bak, eventuelt en strømforsyning som suger varm luft ut av kabbiset.

mvh r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...