zonator Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei har nå kjøpt en slik maskin og synes den virker toppers, men jeg haar et par spm som jeg ikke har klart å få helt svar på enda. Kanskje noen av dere tapre sjeler der ute kan hjelpe. Jeg har 512MB minne innstallert. Men er det 2x256 MB eller 1x512? Leverandør mener det er 1x512 men jeg har tenkt å kjøpe slik at jeg har 1 gig minne og må da seff vite om jeg trenger 1 eller 2 minnebrikker. Via programmet WinXP Manager har jeg sett at det står MaxClockSpeed 1600 Mhz, mens rett underpå CurrentClock speed står det 592 Mhz... Virker ikke dette rart? Er det noe jeg kan gjøre for at maskinen skal kjøre full guffe på Clock speed. Alt hjelp setter jeg pris på. Mvh Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Sannsynligvis er det bare 2 minneporter, så hvis det er 2 x 256mb så må du kaste begge de ut og kjøpe 2x512mb eller 1x1024mb. Pentium m cpuene klokker seg ned til 600 mhz, og klokker seg opp når det trengs. EDIT: Du kan endre slik at du kjører på full guffe med cpuen hele tiden men det er ikke å anbefale siden batteritiden vil bli kortere og vifta vil gå mer. Endret 21. mars 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå