Compac Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Har handla en Brother laser printer og ønsker å knytte denne til 4-5 maskiner. Står at den har nettverks kort så det er sikkert mulig å koble den til via et vanlig nettverk. Men er det også mulig å knytte den opp til like mange Pc'er via USB tilkobling? Altså å bruke en USB splitter til å knytte alle Pc'ene til samme printer? Trenger en rask løsning som kan kobles opp og ned på noen min. Grunne til at jeg ikke vil bruke nettverkskortet er at Pc'ene er koblet til forskjellige hubber som igjenn går ut mot nettet. Takker for hjelp Compac Lenke til kommentar
H_S Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 USB vil funke dårlig, trur max lengde blir 5 meter eller noe. Letteste er å koble den opp mot 1 pc å dele den ut fra den pc'n. Eventuelt er det bare å legge den inn som USB printer på alle maskinene, for så å flytte den til den pc'n du skal bruke, men det blir noe tungvint Ser egentlig ikke problemet med å bruke det innebygde nettverkskortet ? Huber og internett vil ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 usb vil fungere fint, men da med noen begrensninger med tanke på lengde og avstand. grunnen til at mange ofte ikke kan sette opp alle maskinene i nettverk er i noen tilfeller skal ikke en maskin være tilkoblet flere maskiner eller internett, ganske enkelt fordi det ligger sensitive opplysninger på den. eg vil tippe det er dette som er tilfellet her også. prøve en slik kanskje? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Bruk begge deler. Du har 2 adsl abb. inn i huset? og det er kvar sine brukere? Da kobler du opp 1 på nettverket, og ein på usb. Så kan begge bruke skrivern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå