Gå til innhold

Raske & trege betalingsterminaler

Xander^

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt på en ting en stund nå..

Hvorfor går det mye raskere å betale med kort en plass mens det går sinnsykt tregt en annen plass?

På den lokale Narvesen går det ca 1 sekund før "godkjent" kommer opp, men andre plasser tar det 15-20 sec ca.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Linjetype, noen har kanskje ikke *dsl og må ringe opp banken(som på hytta).

Ja, det var det eneste jeg kunne komme på..men å sende de små linjene med tekst..for å så få en reply kan jo ikke akkurat dra så utrolig på linja..dessuten er det enkelte store kjeder som det også går sent på..å de sitter sikkert ikke med 56k modem.. :roll:

Lenke til kommentar
Men det tar jo en stund å koble opp på 56k, kan jo også være at det er mange som bruker tjenesten og det derfor er lag på oppkoblingen.

Ja, men det kan jo ikke være mange større butikker midt i trondheim som bruker 56k..adsl er jo litt mer utbredt enn som så.. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har merka at hvis jeg har lite penger på konto, så tar det lenger tid enn hvis jeg har mye på konto... :dontgetit:

Hmm..det har jeg ikke lagt merke til..(selv om jeg er en fattig lærling :roll: )

Men pengene mine står på at butikkene kan ha avtaler med bankene, om at de blir prioritert hvis de har fler enn andre som betaler med kort..

Narvesen er jo en kjede.. :roll:

EDIT: det var ikke narvesen, men MIX jeg handlet på..mixer de to opp hele tiden :roll:

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Noen bruker ISDN, noen bruker ADSL eller tilsvarende, noen bruker analog telefon linje og noen bruker GSM. Felles for de alle er at de må opprette kontakt med en sentral(BBS?) og sjekke at alt er i orden med saldo og andre ting.

Om terminalen ikke får kontakt kommer det ofte en såkalt reserveløsning. Transaksjonen blir da lagret i minnet til terminalen og vil bli overført neste gang terminalen kommer gjennom. Det kan føre til at det vil ta noe lengre tid for å gjennomføre neste transaksjon. Oftest er det som noen andre har sagt, at det tar litt tid å koble opp mot sentralen. Kan jo også være at noen sitter og surfer på PC'n som står på bakrommet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...