Gå til innhold

SCSI 15000 Rpm - IDE 7200 Rpm

Anbefalte innlegg

når de klarer å lage SCSI disker som spinner dobblet så fort som IDE disker, må de vel klare å lage IDE disker som går fortere en 7200 Rpm.

Det beste du får nå er jo ATA 133, mens vi venter på S-ATA150. Kan vi forvente oss at disse spinner fortere en 7200 rpm?

Hva er grunnen til at de ikke lager raskere IDE disker, er det derfor at det ikke er vits siden det "bare" er normalt for støtte til ATA100?

- Hva ligger SCIS på?

Har aldri vært borti SCSI, men regner med at det er overføringshastigheten som er bedre, og at det da ikke er vist med mer en 7200 Rpm på IDE disker?

Men jeg mener alikevel at det burde være mulig på en eller annen måte. I dag kommer jo mange HK med integrert RAID. Hvorfor ikke har de ikke satsa mer på SCSI, eller å forbedre teknologien til IDE diskene slik at det hadde vært mulig med høyere Rpm?

blir litt mye fram og tilbake her nå, så det er vel best å avslutte.

Noen som har noen avsluttende argumenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kun et lite innspill

Jeg tror at for de aller aller fleste som har pc hjemme er det _søketiden_ som er avgjørende for hvilken grad harddiskene blir en flaskehals.

Søketiden på 15000 rpm scsi-disker er sikkert fantastisk mye bedre enn på 7200 ide-disker, men ata-nummerereingen tror jeg har fint lite å si.

mvh

Are-Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...