Gå til innhold

Støydempingsmatter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

spørsmålet er om de testede mattene er like gode som de som kan i bilradio butikker...

har self testet ut noe tilsvarede some de mattene som ble setet her siste, i over 1 år. riktignokk er de en hel del dyrere ( 20cm brede, 60 cm lenge = 700 nok, men er like vell vært pengene, mener jeg. Som eier av flere maskiner som står på 24timer i døynet med 4 delta vifter og diverse papst 90 mm highspeed vifer etc ser jeg helt klart at behovet for slike ting er klart tilstede.

eller hva kan sies om at delta vifter som omtalles som j. bråkete ikke er hørbare i heletatt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:

On 2001-12-12 14:40, pikkbull skrev:

Sjekk ut disse, de er laget for og dempe inne i hoytalere og funker utrolig bra,billig er de og.

gaa paa produktertilbehortoymatter

Art.nr 521033 DEMPESKUM PROFILERT

koster 74 kr.pr. matte og det er billig, du finner ikke en bedre losning noen plass.

:smile:

Heisann!

Korleis er det å kutte/bøye/brekke/knekke osv. osv. desse?

Er det lim på dei eller må ein ha lim på sjølv?

Ca. kor god effekt hadde dei for deg? (både støydemping og varmestigning)

På forhånd takk for svar :smile:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

de "platene" fra ljudia, som blir omtalt her er ikke noe annet en "eggkartong"-formet skumgummi. så de er lette å skjære med vanli tapetkniv, og siden de er av skumgummi, er de oxo lette å bøye/forme til :grin:

men de demper vibrasjoner i metall meget dårlig etter mine erfaringer. dette siden de er ganske lette. for å dempe ett pc-kabinett, som som oftest er laget av en eller annen form for metall, må man legge på mer vekt på metallet, f.eks. med bityl-plater (blygummi, asfaltplater). dette siden tyngden demper vibrasjonene. har drevet en del med bilstereo-installasjoner, og da kommer man skjelden utenom bityl-platene når det gjelder lyddemping av kupeen. det er forøvrig liten forskjell på platene de har på CD CARDIC, og andre plasser.

disse skumgummi-platene har den egenskapen at de demper luftbåren støy meget godt, og stort sett det :smile:

modder søker pent kabinett å hacke med :razz:

[ Denne Melding var redigert av: clubzoda på 2002-02-03 01:29 ]

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har brukt Noisecontrol matter i mitt kabinett. Støyen sank en god del, men ikke nok synes jeg. CD'drive, harddisk og interne vifter ble endel dempet, men vifter som duger inn/ut luft bråker nesten like mye. Hvis disse skal lage mindre støy så må jeg vel lage en "lydfelle" av ett eller annet slag ved innsug/utsug. Det gidder jeg ikke men skal nå sette inn vannkjøling i tillegg.

Noisecontrol mattene var litt vanskelige å skjære/klippe, men skjæringen ble minimal da jeg kjøpte ett sett med ferdige deler hos Microplex. Disse delene passer til Chieftec Dragon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...