jfauskan Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Hei Jeg er ny på linux. Men har nå instalert Peanut linux på en maskin med pentium 233mzh og 32mb ram har et ati skjermkort med 8mb og 800mb hdd.Instalasjonen gikk greit etter noen forsøk.Men når jeg nå starter opp går det nolunde greit frem til login bilde i kde der logger jeg på som root og trykker go og så begynner alt å gå sakte etter en par timer dukker første ikonet fram.Har forsøkt å starte opp med noe annet enn kde får velge i login vindut velger jeg gnome starter xserver tror jeg oppigjen og jeg er tilbake i login vinduet.Er det noen som har et tips om hva som er feil. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 ja. 32mb ram er alt for lite for og kjøre X/KDE/Gnome/whatever grafisk desktop system. Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 29. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2002 Hvor mye ram må jeg ha? Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Prøv med en annen Window- manager som f. eks blackbox eller icewm. De er litt mere "ligthweight". Har selv kjørt icewm [icewm.org] på en P120 med 48MB RAM for ikke så lenge siden. Det går sånn passe raskt, ikke uten litt venting når du skal starte browser ol. men brukbart likevel. Søk på Google etter window- managers AND Linux. Themes og flere managere og themes finnes også på themes.org. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 FluxBox - fluxbox.sourceforge.net - er vel den "letteste" av WM'ene, tror jeg. og er rimelig kjapp. kan jo prøve den også - er blitt _meget_ populær og bruke, men kan ikke sammenlignes med gnome/kde, selvsagt - da disse virker omtrent som ett "eget OS" i forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå