raatass40 Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Heisann skulle hatt litt hjelp til dette kamera da jeg vurderer å kjøpe det. Håper å få hjelp fra noen av dere som har dette, men klart jeg ønsker info fra alle dere andre og. God Påake Lenke til kommentar
Øistein Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei Har hatt dette en liten stund. Godt fornøyd med billedkvaliteten, men mindre fornøyd med responstid og blokkering for bruk, når det skrives til kortet. Det samme gjelder ved blitzbruk. Kameraet har et vell av funksjoner, som for eksempel: D-lightning, som er nyttig hvis du har bomma litt med lysmålerpunktet, og motivet ditt har blitt litt undereksponert. Ok størrelse, bra zoomomfang (zoomen fungerer ganske greit, men beregn å måtte beskjære bilder i etterkant) Anbefaler at du går i en butikk og prøver flere i det samme segmentet, før du bestemmer deg. Øistein Lenke til kommentar
raatass40 Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Takker for hjelp Øistein. Nå ble jeg litt usikker, og i den forbindelse ønsker jeg flere erfaringer fra andre med forskjellige kameramerker. Jeg hadde ett Fujifix S5000 og vil nå oppgradere til noe bedre. Jeg ønsker mest mulig zoom da jeg går litt i naturen og da er det kjekt med skikkelig zoom somsagt. Har vurdert Canon Pro1 og minolta Dimage 200/2 og Olympus sin 8080. Håper noen flere her kan hjelpe meg. Skriv gjerne negative og positive ting ved det kamera du eier Lenke til kommentar
wigen Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hej, Jeg har haft min Coolpix 8800 i 3 måneder nu, og er MEGET fornøjet det. Der er mange der klager over hastigheden, men det beror ofte på forkert instilling af kameraet; jeg er i stand til at tage action billeder uden problemer. Dog kan den være lidt langsom til at fokusere indendørs i svagt lys på tele, men det er generalt for den type kameraer mener jeg. I et andet forum har jeg set rigtige action billeder taget med Coolpix 8800, så hastigheden er bestemt ikke noget problem. Du skal ikke tænke på de få svagheder dette kamera har, men styrkerne: 35-350mm zoom+rigtig stærk macro(3cm)+15 scene modes+matrix/centervægtet/spot lysmåler+kreativ blitz styring og meget andet. Når man kender svaghederne, er det ikke noget problem. Hvis du skal have noget bedre, tror jeg jeg du skal tænke på spejlreflex, og det bliver dyrt med objektiver, hvis du skal dække samme område. Min kammerat har et Nikon D2X der kan det hele, men kameraet alene vejer mer end to Coolpix 8800 UDEN objektiv, og det er ikke rart at slæbe rundt på ! Det ultimative kamera bliver nok aldrig lavet; det findes heller ikke til negativ film (gammeldags kamera). Et lille let kamera der kan det hele får vi nok aldrig at se, desværre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå