Gå til innhold

[løst]Passordbeskyttet uten å skru av?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker på en eller annen måte å låse maskinen min (WinXP SP2) under bruk, uten å logge av. Slik at f. eks nedlastninger og sånt fortsatt kjører, men for å kunne fjerne skjermbeskytteren eller hva det nå er, må en skrive inn et passord.

Jeg mener å huske at jeg før hadde en "Skift bruker"-knapp, men trykker jeg på knappen til venstre for "Turn off computer" på startmenyen spør den kun om jeg ønsker å logge av.

Jeg finner heller ikke ut hvordan jeg legger til et passord på skjermbeskytteren. Det er en knapp der som sier "Passordbeskytt" eller noe, men det spiller ingen rolle om denne er på eller ikke. Du trenger bare bevege på musa for å hoppe til Windows.

Jeg har også prøvd Ctrl+Alt+Del og velg "Lock computer" eller hva det nå står. Men selv her trenger man ikke passord. Bare trykk "OK" også hives du tilbake til Windows.

Jeg har vanligvis ikke passord på brukeren min, men har testa med dette aktivert. Har også testa med å ha opptil flere brukere på PCen med passordbeskyttelse.

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehm.. jeg har en sånn "on resume, password protect" knapp under screen saver, og jeg har brukt den før, og jeg vet om flere som bruker den nå..

men jeg tør ikke helt prøve før jeg finner et sted jeg kan sette passordet..

edit: jo, jeg prøvde likevel, og det funket ikke.. men kan tenke meg at du må ha passord på brukeren, for ellers spiller det jo ingen rolle.. er jo ikke noe problem å resette maskinen selv om screen saver står på, og da kan du jo logge inn uten passordet...

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Nei, det stemmer nok ikke. Når jeg trykker Win+L og låser maskinen trenger jeg *IKKE* å skrive inn noe passord for å komme tilbake til Windows, selv om jeg har passord på brukerkontoen min. Det er derfor jeg spør her hvordan jeg kan få det til å bli slikt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...