Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitsubishi Galant 2,0 GLS 1986 Problemer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg håper det er flere som har denne bilen der ute.

Kan godt tenkes at folk med kunnskap med andre merker også kan hjelpe til her =)

Uansett.

Denne bilen min har problemer med Overdrive funksjonen på automatkassa. Dette er et 4. gir.

De 3 vanlige gira i automatkassa fungerer glimrende, men 4. giret har gradvis sluttet å slå inn, og nå slår det aldri inn. ligger konstant i 1. 2. eller 3.

Hvorfor ANER jeg ikke, hadde håpet å få noe hjelp ang. det her.

Dessuten har el. speiler, fjernlys og bremselys sluttet å fungere (samtidig? kunne virke slik)

Noen som har peiling? Finnes det noe rele eller liknende som kan ha gått?

Attpåtil her igjen må jeg sveise på nye kanaler for eu kontroll, samt bytte 2 calippere (eller hvordan det skrives =)

Mye jobb?

Bilen bruker vann! Tror det er dårlig pakning. Virker som om den forbrenner vann sammen med bensin i sylinda. Siden det ikke er noen utvendig lekkasje, det drypper heller ikke spes. fra eksosen...

Mye jobb å evnt. bytte topppakning?

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Dessuten har el. speiler, fjernlys og bremselys sluttet å fungere (samtidig? kunne virke slik)

Noen som har peiling? Finnes det noe rele eller liknende som kan ha gått?

Rele, sikring, jordingsfeil e.l, hør med en verksmester hos et merkeverksted, de kan kanskje ta det på direkten er det en vanlig feil.

Du har endel jobb forran deg med sveising, toppakning og el/automatkassefeil.

Kanskje du bør sette deg ned og ta en alvorlig vurdering av ståa og tenke tanken om at det kanskje er bedre og legge pengene i en nyere bil?

Lenke til kommentar
Hmm hehe ja har tenkt på dette =)

Får jeg fortsatt vrakpant på den? Er over 1 år siden det var betalt vegavgift på den.

Ja, den er en gulrot for og få inn bilene til oppsamling så det får du, bare ha med kvittering på innleverte skilt og legitimasjon.

Lenke til kommentar

Er om trent alltid billigere å holde en bil vedlike enn å gå på den kostnaden det er å kjøpe ny bil.

Har du tilgang til vinkelsliper og sveiseapparat så tar du kanalene på en dag, jeg brukte ca 2-3timer, men jeg har gjort det før.

At den bruker vann fikser du kjapt med å gå over alle slanger å bytte de hvis det er noen det er lekk i, finner du ikke lekasjen så klin på med litt "radiator-tett" (fåes kjøpt på bla mekonomen)

Hadde den forbrent vann sammen med bensinen ville eksosen din vært veldig hvit og tykk (vanndamp)

Lenke til kommentar
Er om trent alltid billigere å holde en bil vedlike enn å gå på den kostnaden det er å kjøpe ny bil.

Tja, er det?

Tross alt er det en snart 20 år gammel bil som ikke er fryktlig kurrant og skaffe billige deler kan være vanskelig, hvis han koster på den 10000 så vil han uansett ikke få særlig lang avskriving på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...