Moltrez Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Har et lite problem her som jeg ikke skjønner noe særlig av. Mitt søskenbarn er på besøk og har dermed tatt med seg maskinen sin. Når vi prøver og connect'e til en cs server, så funker det ikke. Hvis jeg kobler meg til først og er inne i cs, og han prøver å koble seg til samme server, så får han en error om at han ikke finner serveren eller noe slik. Hvis han prøver å koble seg til en annen server, så kommer han inn, men jeg får connection problem i det han er inne i cs. Jeg lurer derfor på hva problemet kan være. Noen der ute som kanskje vet hva feilen kan være? Info: Linje: Catch Communications 1700/512 Ruter: SMC Barricade Broadband Router 4P switch,UPnP,SPI firewall,print server DHCP Server: Enabled Firewall: Disabled UPnP: Disabled Alt av ip innstillinger osv er korrekte. Har brukt linjen til spilling før med samme ruter. Men søskenbarnet mitt tok med seg ruteren når han flyttet, så jeg bestilte akkurat samme ruten til meg selv. Innstillingene tror jeg er akkurat de samme som før han dro med ruteren. Lenke til kommentar
Doffer Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Vet ikke jeg gitt, men catch leverer jo fast IP adresse i abonnementet, kanskje det kan ha noe å si? At ikke to klienter kan bruke samme ip mener jeg. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Har brukt linjen til spilling før med samme ruter. Men takk for forslag Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 *bump* Need help Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Gå til http://192.168.2.1/ og logg deg inn. Under setup går du til Virtual server for å sette opp port forwarding. Status viser deg hvilken IP-adresse hver enkelt maskin på nettverket har fått. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Ip'ene som blir brukt er nå 192.168.2.102 & 192.168.2.103. Hva skal jeg fylle ut i Virtual server vinduet ? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Dersom du f.eks. skal spille med PCen som har IP 192.168.2.102, så setter du inn 102 i siste felt for LAN IP. Deretter setter riktig i TCP/UDP feltet, og så fyller du inn portene i feltene for porter. Sett public og private til likt for å holde ting enkelt. Om du skal bruke TCP eller UDP og hvilke porter du skal bruke står i bruksanvisningen til spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå