TigerBlack Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 En liten and som flaksa med vingene. Jeg sto klar med kamraet 200MM (ca) F9.0, 1/800 Denne reven var det min kjære som så på ett jorde. Jeg bråsnudde bilen å var sjeleglad jeg hadde kamraet NESTEN klart i baksetet. Brukte 300MM og F5.6 ,1/80 Er ikke helt sikker på utsnittet her,men syntes det funker ganske greit. Er litt usikker på busken på høyreside. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hei! Stokkand-bildet ble veldig bra! Bra med den diffuse bakgrunnen og jeg likte skyggene i vingene og "buken". Syns ikke utsnittet ble så bra, men vet ikke hva som kan forandres. Syns det ble bra at vingene ikke ser "frossne" ut, slik at det blitr litt liv i bildet. Reve-bildet likte jeg ikke så godt. For det første matte og kjedelige farger og for det andre en del bildestøy. Var det kveld? Bildeutsnittet er jeg heller ikke helt fornøyd med.. Stpkkanda ble kul Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Revebildet er tatt rett før solnedgang, så det var på randen av hva linsa klarte, det er ett utsnitt av ett større bilde, jeg har ikke gjort allhverden med det annet en resize, så mye kan nok gjøres, men alikevel. Fargene kommer jeg ikke til å gjøre så mye med , de var "grå" i utgangspungtet så å ordne mye der blir litt galt.. Det er klart alle bilder er ikke like fargerike. Dette er en av dem. Kan prøve å fjærne støy,men fargene er det lite jeg får gjort med Lenke til kommentar
F828 Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Litt kjedelige utsnitt, men det er kanskje ikke så mye spillerom på reven. Litt blasse farger og kontraster synes jeg. På revebildet må du prøve å fremheve reven fra bakgrunnen. Går veldig i ett. Posituren på anda er bare helt upåklagelig Skikkelig stilig. F828 Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Anda ble for kjedelig. Ender er lette 'å få tak i', og da forventer man noe ekstra. Det er desuten utbrent i fjærene, og gjengrodd ved hals og hode. Men posituren og situasjonen er bra. Jeg liker revebildet bedre. Mye mer sjeldent og dermed mer interessant. Skulle jeg justert utsnitt, så ville jeg klippet mer til venstre, slik at reven står omtrent 1/3 til venstre og kikker innover i bildet. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Takker å bukker for komentarer, jeg driver å prøver å justere begge bildene litt, legger ut nye versoner enten idag eller imorgen Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg er uenig i at partier av vingene er utbrente. Det er klart at hvite fjær i sollys blir litt "lysende", men man kan se strukturen hvis man studerer bildet i photoshop e.l Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Enig med Oracel Hos meg ser heller ikke vingene utbrente ut... Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Har sittet å pusla litt med anda mi, justert litt på farger, skarpet litt og fjernet støy. måtte nedskalere litt for å få den til å passe på siden her,men jeg syntes den har blitt bedre, noen som er enig/uenig ? Her er bildet uten tilpasset for forumet. Endret 23. mars 2005 av Scanor Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Og her er en ny utgave av reven, brukte ett litt annet bilde som jeg syntes var litt skarpere. Har gjort en solid crop fra originalbildet, men det er ikke enkelt å få dette perfekt. hvis noen har tips så kom gjerne med dem, Har brukt photoshop,neat image og ifranveiw. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg likte andebildet selvom det "er lett å få tak i de". Revebildet gav meg ingenting, egentlig.. Prøv å få frem reven enda mer. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Nå ble revebildet mye bedre! Likte andebildet også jeg Lenke til kommentar
rogers Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Og her er en ny utgave av reven, brukte ett litt annet bilde som jeg syntes var litt skarpere. Har gjort en solid crop fra originalbildet, men det er ikke enkelt å få dette perfekt. hvis noen har tips så kom gjerne med dem. Spennende å treffe på en rev. Men problemet er at det sjelden blir bra bilder av det, for reven stikker av før du kommer nært nok på. Ditt bilde lider av akkurat det. Du traff på en rev i ganske kjedelige omgivelser, og når omgivelsene utgjør så stor del av bildet som dette blir det ikke så veldig bra. For at dette skal fungere må enten omgivelsene være så fine at reven utgjør et miliøskapende element i bildet. Eller at du kommer så tett innpå reven at du får et nærbilde. For å få dette bedre må du ut å finne reven igjen... Roger Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Hei! Skal kommentere stokkand-bildet: Jeg må si at det originale bildet blir mer naturlig. Det siste blir for blått og fargene blir "uekte" altså ikke naturlige. Syns også at originalen er mye skarpere enn den siste versjonen selv om den sitse er på noe rundt 600 kb og den andre rundt 100 kb Likte det første bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå