Gå til innhold

Større enn 120mm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo også lime 4 stk 80x80 mm vifter så du får 160x160 mm vifte.

Evt 4 stk 120x120 mm for 240x240 mm :whistle:

Må kanskje kjøpe noen molex splittere siden det da blir 4 plugger som skal ha strøm - ikke bare 1.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Du kan jo også lime 4 stk 80x80 mm vifter så du får 160x160 mm vifte.

Evt 4 stk 120x120 mm for 240x240 mm :whistle:

Må kanskje kjøpe noen molex splittere siden det da blir 4 plugger som skal ha strøm - ikke bare 1.

blir jo helvettes støy da.. :(

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. Finnes jo f.eks papst vifter på 12 dB, de er jo ikke hørbar med mindre du holder dem 5 cm fra øret. Og det blir ikke 12 dB * 4, men mer rundt 18 dB om du mekker 4 stk 12 dB vifter sånn.

4 sånne skal jeg love deg blir hørbart... ihvertfall i mine ører ;)

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. Finnes jo f.eks papst vifter på 12 dB, de er jo ikke hørbar med mindre du holder dem 5 cm fra øret. Og det blir ikke 12 dB * 4, men mer rundt 18 dB om du mekker 4 stk 12 dB vifter sånn.

Hører du godt? Lurer på hvordan du synes det lager mye lyd, var en som målte db-nivået i rommet sitt: 28db tror jeg det var, men bare på grunn av at måleren ikke gikk lenger ned, og da var det helt stille i rommet. :whistle:

Lenke til kommentar

NICE...emnet blusset opp igjen da... renga ikke med å få svar, men takk til alle. Da er planen neeesten klar!

150mm vifta blir for tjukk... og jeg kjøper ikke en psu med 140mm for å skru ut vifta. Skulle hatt noe "tynt" som var mer enn 150mm... :roll:

Endret av SpecialUnit69
Lenke til kommentar

Hører du godt? Lurer på hvordan du synes det lager mye lyd, var en som målte db-nivået i rommet sitt: 28db tror jeg det var, men bare på grunn av at måleren ikke gikk lenger ned, og da var det helt stille i rommet. :whistle:

Nettopp! For å høre ting som gir fra seg 20 dB eller mindre må du holde disse helt opp i øret. Tar du de bort kan du ikke høre dem, og hvertfall ikke om de er inne i et kabinett som isolerer noe. Som regel inneholder en PC komponenter som lager laangt høyere lyd enn 20 dB. F.eks PSU'er på 30-40 dB er ikke unormalt.

Lenke til kommentar

Nettopp! For å høre ting som gir fra seg 20 dB eller mindre må du holde disse helt opp i øret. Tar du de bort kan du ikke høre dem, og hvertfall ikke om de er inne i et kabinett som isolerer noe. Som regel inneholder en PC komponenter som lager laangt høyere lyd enn 20 dB. F.eks PSU'er på 30-40 dB er ikke unormalt.

Jeg har en SilenX 14db 120mm. Den er faen ikke stille. Bråker masse.

Det er bare kødd det der med at du ikke kan høre noe under 20db med mindre det er inntill øret. Jeg har også en MIST 500W som alle sier skal være så stille, og at den er umulig å høre.

Bare tull!

Den eneste viften jeg er fornøyd med er 120mm Revoltec fra 3DFXCOOL:NO som jeg fikk i sponsorgave. Den er konge, mye stillere en SilenX og mye billigere....

Anbefales!

Endret av jonas27389
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...