Gå til innhold

POV 6800 Gt tok kvelden?

Yidaki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest QbeC-

Gud å folk kan missforstå av å til. Sa jeg at han skulle kjøre korte uten kjøling... :nei: . Men derimot se om han får feilfritt bilde. Noe som tar ca 2 sec. Å jeg vet godt at det ikke er sundt for et pc komponent å kjøre uten kjøling. Men det tar bedtraktelig mer en 2 sec å få en temp på 75+

Men nok om denne saken. Å god natt

Lenke til kommentar
Gud å folk kan missforstå av å til. Sa jeg at han skulle kjøre korte uten kjøling... :nei: . Men derimot se om han får feilfritt bilde. Noe som tar ca 2 sec. Å jeg vet godt at det ikke er sundt for et pc komponent å kjøre uten kjøling. Men det tar bedtraktelig mer en 2 sec å få en temp på 75+

Fortsatt noe av det mest idiotiske jeg har hørt.

For det første så ber du ham om å bryte garantien på kortet ved å fjerne kjøleribba.

For det andre så tar det litt lengre tid enn 2 sec for å få POST og et kort som kjøres uten kjøleribbe har ca 90Watt à 4-5 Sec som ikke har annen plass å gjøre av seg en 1,5cm^2 og da sier deg seg selv at det blir varmt.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg svidde et POV 6800 GT kort en gang. Vet ikke hvorfor det døde, men det skjedde i forbindelse med spilling. Jeg kontaktet Netshop, og de sa at det var 1 av 1000 kort som ble returnert av POv 6800 GT kortene. Jeg fikk ihvertfall nytt etter ca en uke. Lykke Til!

Lenke til kommentar

Fortsatt noe av det mest idiotiske jeg har hørt.

For det første så ber du ham om å bryte garantien på kortet ved å fjerne kjøleribba.

For det andre så tar det litt lengre tid enn 2 sec for å få POST og et kort som kjøres uten kjøleribbe har ca 90Watt à 4-5 Sec som ikke har annen plass å gjøre av seg en 1,5cm^2 og da sier deg seg selv at det blir varmt.

W0rd, greit nok at den renseprosessen han fikk fra netshop kanskje funker, men å kjøre et high end kort som x800, eller 6800serien uten kjøling er jo helt idiotisk for å se om det virker...i tillegg når trådstarter har garanti så er det jo best å benytte denne.

Lenke til kommentar

Mitt POV6800GT (Handlet på mamoz) sa også god natt etter 1,5 måned, med samme feil som trådstarter. Sendte det så i retur og etter 10 dager ringte jeg dem og spurte om de hadde sett på kortet og ble da fortalt at: det var visst skikkelig defekt (noe jeg visste) og at det var sendt til holland for legesjekk.

Tiden drøyde og etter 20 dager til ringte jeg tilbake og da sa de at det ikke var POV6800GT å oppdrive på lagerene i europa. Valgte da å ta et XFX kort i stedet.

Jeg kontaktet Netshop, og de sa at det var 1 av 1000 kort som ble returnert av POv 6800 GT kortene

Og jeg som aldrig vinner på lotto :p

Lenke til kommentar
Har du prøvd å sette inn en annen strømkabel (molex) på skjermkortet? Kan jo hende den ene kanalen er litt overbelastet og gir ustabil strøm.

Dette hjalp meg i allefall.

Ja,jeg har prøvd det,men fikksamme feil, så nå er alt pakket ned og klar til å sendes. Ser også at brukerne (Marius_EV) og (Pluto68) også har fått sine kort ødelagt, så dette virker litt dårlig for POV. Vurderer sterkt et annet merke faktisk nå, men får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Mitt POV 6800GT tok kvelden på akkurat samme måte i går. :(

Får ta å sende det inn i dag.

:ohmy: Ikke si at det er pga TT blokka?

Er nok ikke det. :)

Å takk og lov!

Er fast bestemt på å beholde en positiv holdning ovenfor BigWater!

(Må nesten det siden jeg akkuratt har bestilt det :ermm: )

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Netshop har vel ikke RMA nr ordning enda så det er bare å fylle ut retur skjemaet og sende pakken til dem ..

Da jeg skulle sende inn en defekt CPU så fikk jeg et returnummer via mail.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei. Jeg svidde et POV 6800 GT kort en gang. Vet ikke hvorfor det døde, men det skjedde i forbindelse med spilling. Jeg kontaktet Netshop, og de sa at det var 1 av 1000 kort som ble returnert av POv 6800 GT kortene. Jeg fikk ihvertfall nytt etter ca en uke. Lykke Til!

Det der er bare tull. Fikk en komplett PC fra Netshop i desember. Den skulle ha vært testet og klar, men jeg fikk bare artifacts når jeg starta. Det var skjermkortet (POV6800GT) som var defekt, og jeg fikk bytta det. Nå skjedde akkurat det samme når jeg starta opp PCen på TG. Noe surt.

Men det er iallefall ikke bare 1 av 1000 kort som blir returnert.

Lenke til kommentar
Men det er iallefall ikke bare 1 av 1000 kort som blir returnert.

Da må de jo selge mange tusen slike kort, noe jeg tviler sterkt på at de gjør.

Sendte skjermkortet sist tirsdag og det har ligget på postterminalen på forus i 1 uke(:() , ble endelig videresendt i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...