mirene Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Jeg har kjøpt meg et MSI KT8 NEO2 hovedkort. Jeg hadde 2 X 512MB RAM brikker (2700type) på mitt gammel MSI KT6 DELTA hovedkort,som jeg så satte over på det nye. Men det skjer noe rart Hvis jeg har en 512MB brikke instalert og høyre klikker "Min Datamaskin"..."Egenskaper" så står det 256MB RAM Om jeg setter inn begge 2 som da skulle bli 1GB med RAM,så står det 512MB RAM. (begge står i de grønne sporene...ikke de Lilla) Hva er galt ? noe med instilling i BIOS...Windows ? Takker på forhånd for alle svar Endret 20. mars 2005 av mirene Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Edit: det blir jo feil. Ny løsning: Problemet her er vel at hovedkortet bare "ser" en side av rambrikkene. Altså, brikkene du har er tosidige (256MB på hver side av brikken), mens hovedkortet bare klarer å lese en side. Men det her pleier jo å gjelde eldre kort Endret 21. mars 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Dette er et skudd i blinde, men prøv å sett inn brikkene i DIMM2 og DIMM4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå