Lucifer24 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Har lest at doom 3 skal støtte dolby digital, men får det ikke til å fungere. I menyen i doom velger jeg instilling surround speakers, får ingen feilmelding. Men når jeg spiller så motar ikke decoderen min noe dolby digital signal. Har også valgt 5.1 surround i lyd innstillingene til windows Har lagt merke til at viss jeg skal se film med støtte dolby digital, så må jeg velge at avspiller programmet skal bruke spdif utgangen. Kan det være det samme med doom? Hvordan får jeg da doom til å gjøre det? Bruker windows xp med sp2 Surrond systemet mitt er Creative Inspire 5.1 Digital 5500 Asus p4c800 hovedkort med integrert soundmax lydkort, med støtte for dolby digital. Lenke til kommentar
godal Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 du må nok velge spdif pass through i ac3 filter e.l. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
smenes Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 hehe desperat eller!! Så dette innlegget i itavisens forum også!! Doom 3 er Lenke til kommentar
e321 Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 hehe desperat eller!! Så dette innlegget i itavisens forum også!!Doom 3 er eh... ja vel? ontopic: Gå på kontroll panel å se om du finner ac3 der. Hvis ikke finner du sikkert andre instillinger for lydkortet ditt(altså programvare for lydkortet som du har installert), der skal du kunne velge dette. Altså, sjekk på kontrollpanel og kanskje under programmer. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Såvidt jeg vet har ikke Doom 3 noen innebygd Dolby Digital encoder, og det har heller ikke lydkortet ditt, hvilket betyr at du lage en analog tilkobling mellom lydkortet og receiveren din hvis du vil ha 5.1 lyd. Soundstorm-brikken på nForce2-hovedkortene er den eneste DSPen jeg vet om som har innebygd DD-encoder. Endret 21. mars 2005 av Exiter Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Spille Doom3 med skikkelig lyd? Høres jo dritskummelt ut Lenke til kommentar
Bach Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kan bekrefte at Soundstorm og Onkyo 602 SE kobla sammen via spdif gir både skummel og skummelt bra lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå