Gå til innhold

Digikam + SUSE + Canon G1 = Fryser

Anbefalte innlegg

Hei,

prøver å få koblet opp mitt Canon G1 kamera i Digikam som fulgte med SUSE. Men hver gang det nærmer seg å finne kameraet (velge kamera) fryser pc'n seg helt, og jeg må slå maskinen av og på igjen. Dette skjer også når jeg prøver å gi inn via Konqueror (som SUSE anbefaller når den finner kameraet på USB). Jeg får altså ikke lagt til kameraet i Digikam sin liste, og jeg får ikke bildene ut av kameraet på noen måte. Særs irriterende, og når jeg kjørte Mandrake for å teste Linux for litt tilbake var det ikke noe problem med å få koblet opp dette kameraet i det hele tatt.

Jeg har også forsøkt via root for å se om det var rettigheter det sto på, men med samme frysen av pc'n som resultat.

Noen som har noen tips?

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

gphoto2 --camera "Canon PowerShot G1" --get-all-files

Fungere fint, og jeg fikk lastet ned alle bildene til /home/meg/ Men hvorfor krasjer den da når den prøver å få tilgang til bildene fra KDE? Det virker kanskje som om der er forhåndsvisningen som tar kvelden? Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Kan jo være en bug i Digikam - har du andre programmer inne som støtter importering fra kamera kan du jo alltids gi disse en tur(gtkam, gthumb(riktignok GTK-baserte)), eller du kan holde deg til shellet inntil videre. Du får i hvert fall ut bildene ;-)

Lenke til kommentar

Har prøvd å laste inn fra gtkam og gthumb også, med samme resultat. Til og med Konqueror fryser så fort den skal prøve å se etter kameraet. Greit nok at jeg får bildene inn i pc'en via komandolinje, men det er jo liksom ikke slik det skal være da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...