EiSvIn Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hei, prøver å få koblet opp mitt Canon G1 kamera i Digikam som fulgte med SUSE. Men hver gang det nærmer seg å finne kameraet (velge kamera) fryser pc'n seg helt, og jeg må slå maskinen av og på igjen. Dette skjer også når jeg prøver å gi inn via Konqueror (som SUSE anbefaller når den finner kameraet på USB). Jeg får altså ikke lagt til kameraet i Digikam sin liste, og jeg får ikke bildene ut av kameraet på noen måte. Særs irriterende, og når jeg kjørte Mandrake for å teste Linux for litt tilbake var det ikke noe problem med å få koblet opp dette kameraet i det hele tatt. Jeg har også forsøkt via root for å se om det var rettigheter det sto på, men med samme frysen av pc'n som resultat. Noen som har noen tips? Eirik Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Fungerer gphoto2 --camera "Canon PowerShot G1" --get-all-files som root? Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 gphoto2 --camera "Canon PowerShot G1" --get-all-files Fungere fint, og jeg fikk lastet ned alle bildene til /home/meg/ Men hvorfor krasjer den da når den prøver å få tilgang til bildene fra KDE? Det virker kanskje som om der er forhåndsvisningen som tar kvelden? Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Kan jo være en bug i Digikam - har du andre programmer inne som støtter importering fra kamera kan du jo alltids gi disse en tur(gtkam, gthumb(riktignok GTK-baserte)), eller du kan holde deg til shellet inntil videre. Du får i hvert fall ut bildene ;-) Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Har prøvd å laste inn fra gtkam og gthumb også, med samme resultat. Til og med Konqueror fryser så fort den skal prøve å se etter kameraet. Greit nok at jeg får bildene inn i pc'en via komandolinje, men det er jo liksom ikke slik det skal være da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå