Karl-Peder Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 En ganske enkel teknikk, egentlig.. Når lungene går tom for luft, fyller de kinnene, og presser ut lufta der, mens de puster inn med nesa... Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Ikke spør meg.. :!: kan ikke puste sirkulært, men tror det kreves en del trening å få bukt med en naturlig refleks. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Ja.. Jeg kan det heller ikke, men har fått hørt det av en som kunne det... (Lenge siden, så det kan hende jeg tar feil.. ) Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 for at man skal kunne klare å urinere konstant må tilførsel av urin til urinblæren være proposjonal til mengden som urineres ut. og det er helt umulig. nyrene klarer ikke å skille ut nokk urin til å holde "strålen" konstant. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Som Rune_F nevnte tidligere i tråden, så vil en få vannforgiftning hvis en inntar for mye vann. Leste engang en artillel fra England som viste til flere dødsfall av vannforgiftning av unge mennesker som brukte Extacy. Da var det vel snakk om rundt 10l på noen timer. Nyresvikt, og ubalanse i saltbalansen som en nevnte, vil da være dødsårsak. Vi tro at en som er edru og ikke i pillerus vil ha vansker med å drikke seg til døde på vann. Man vil nok kjenne seg mett/kvalm før vanninntaket begynner å bli faretruende høyt. Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Vil "anbefale" å prøve dette med pils. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Tror nok kroppen vil si i fra lenge før man "drikker seg ihjel", ved at man begynner å kaste opp vannet. Ikke prøv dette med øl folkens! Går ikke an å sløse slikt vettu Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg tror dette vil begrense seg selv av hvor tregt man klarer å pisse og hvor fort man klarer å drikke. Dere kan jo prøve å pisse i et målebeger opp til 5dl-streken og ta tiden på hvor lang tid det tar. Prøv å bruk så lang tid som mulig. La oss si at man klarer å drøye det så lenge som i het helt minutt. Dvs. man pisser altså 0,5 liter hvert minutt, altså en hastighet på 30 liter per time. For å kunne pisse kontinuerlig med samme hastighet må man altså klare å drikke 30 liter på en time, eller en halvlitersflaske cola ganske på styrten på under ett minutt, før man begynner på neste flaske osv. (Husk å trekk pusten i blandt også) Så selv om kroppen kunne utskillt urin i blæra så raskt som 0,5 liter per minutt (noe jeg tror er langt over dens kapasitet) så ville man altså slitt med å kunne drikke fort nok. Jeg tror altså at denne "kontinuiteten" ville vart akkurat så lenge som du klarer å holde en konstant tissestråle med fulle blære som utgangspunkt. Når det er tomt etter kanskje et minutt eller to så er det slutt. Lenke til kommentar
Samene Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Sånne infødte australiere *huskerikkehvadeheter*, de spiller på denna didgery-doo-en sin i laaaaaang tid uten å puste gjennom munnen.De lærer seg å puste dritbra gjennom nesa mens de spiller, skulle gjerne gjort det på saxen For å få det på skjermen, teknikken aboroginerene bruker er helt feil forklart. Det er fysisk umulig å bruke samme lungerør til inn og -ut luft samtidig. Det som er mulig er å bruke munnen som en slags bælg. Ved å fylle den med luft, stenge røret fra munnen til lungene, og knipe kinnene sammen slik at luft kommer ut gjennom leppene. Vil tillate at luft kan trekkes inn gjennom nesen samtidig. En teknikk også blåseinstrumentalister benytter seg av. Ikke at jeg er en av dem, jeg lærte dette i Byron Bay, Australia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå