Gå til innhold

Går det an å drikke kontinuerlig?

Anbefalte innlegg

det er noe sånn jeg også tenker. hvis man drikker_masse_vann så må vel kroppen bare gi etter liksom og åpne slusene... forventer ikke at det skal strømme sånn veldig, går kanskje litt i rykk og napp. men tror nok det kan gå betydelig fortere enn til vanlig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Du dør av CO2-forgiftning, fordi du ikke får pustet ut CO2-et som befinner seg i kroppen etter forrige innhalering. Halsen kan ikke håndtere både pusting og drikking samtidig, så du blir ganske enkelt kvalt.

Du har sikkert opplevd å drikke samtidig som du av en eller annen grunn forsøker å puste. Da får du væsken "i vrangstrupen", altså i luftrøret. Det fører til at du brekker deg og får opp igjen væsken. Hvis kroppen ikke hadde reagert slik ville væsken fortsatt ned i lungene, og du ville druknet.

Jeg klarer uten problemer å drikke og puste samtidig.

Lenke til kommentar

alle kan jo stoppe opp og svelge for å puste inn et sekund, det vi mener er at du ikke kan puste inn samtidig som du svelger. da får du øl'a rett i lungene.

bare prøv å pust innover også prøver du svelge samtidig, da vil du merke at pusten stopper opp i det lille øyeblikket du svelger.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
kan du filme det så vi kan se?

Jeg har ikke kamera...

Jeg trudde dette var noe alle kunne. Jeg har sett flere som har tatt seg et magadrag med luft når pilsen tar litt for lang tid.

Spedbarn kan puste samtidig som de spiser/drikker, det er nødvendig ved amming. Luftrøret går da til nesen og spiserøret til munnen, og det er låst slik.

Etter som en blir eldre, skjer det en endring, og den gjør at vi kan puste både gjennom nese og munn, men prisen vi betaler er at vi da ikke lengre er istand til å puste og drikke samtidig.

Dette er hva jeg husker ble forklart engang, godt mulig det er noen haker jeg ikke har tatt med.

Så hvis du kan drikke og puste samtidig, lurer jeg på hvordan du kan greie det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...