Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ustabil pc, Bad Pool Header

Anbefalte innlegg

Hei

I fjor sommer bygget jeg en pc, med hjelp fra folk her på forumet. Utpå høsten hadde jeg hatt litt problemer med at pc'en var litt ustabil, fikk hjelp her på forumet, skiftet Command Rate fra 1T/Auto til 2T. Etter det var pc'en stabil. Nå i seinere tid har jeg dessverre begynt å få problemer, får helt tilfeldig opp blå skjerm (bad pool header) og må restarte.

Hovedkort : MSI K8N NEO Platinum Edition S754

Prosessor : AMD Athlon 64 3000+

Kjøling : Thermaltake TR2 M6

Harddisk : Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Minne : OCZ 512MB Premier med heatsink

Skjermkort : Radeon 9600 atlantis 256 mb ram

Kabinett/PSU: chiftec 360 W

Problemene med blå skjerm dukket opp igjen når jeg aktiverte Cool'N'Quiet, Core Center lagde mye problemer med at vifte hastigheten var for lav, via amd sitt support forum fikk jeg tilbakemelding på at Cool'N'Quiet fungerte helt fint uten Core Center og mangen hadde hatt problem med Core Center. Har nå avinstallert Core Center og deaktivert Cool'N'Quiet i Bios. Men har fremdeles problemer med blå skjerm. Kjørte Cool'N'Quiet uten Core Center en stund før jeg avinstallerte, men valgte å avinstallere for å se om Cool'N'Quiet kanskje var årsaken.

Blå skjerm:

Bad Pool Header

xxx STOP: 0x00000019(0x00000020, 0xE272FC40, 0xE272fcc0, 0x0c100216)

Dette har jeg prøvd:

-Fjernet støv fra kjøleribbene på vifte og på selve viften.

-Avinstallert Cool'N'Quiet

-Oppdatere Bios og drivere

-Akkurat nå fjernet deksel på kabinett for å se om det kanskje er litt for tett luft og varmt der pc'en står (i hjørnet under et hjørneskrivebord, dårlig gjennomlufting)

Forslag, tilbakemeldinger tas i mot med stor takknemelighet. Har bare lyst til å få pc'en min stabil :)

Endret av creo-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...