Gå til innhold

Problemer med Nero og Nec 3520

Anbefalte innlegg

Sliter litt med min nye Nec 3520 dvd-brenner. Ca halvparten av gangene så virker det som brenneren henger seg opp. Som regel skjer det når jeg sletter DVD+RW plater. Indikatoren kommer til slutten, men tidsinikatoren bare fortsetter og ingen ting skjer. Det er umulig å avslutte nero og selv om jeg åpner skuffen så fortsetter det å lyse på led'n. Må bare slå av pc'n for at den skal komme seg igjen.

Problemet da er at den har gått over i PIO mode og den eneste måten å få den tilbake til DMA på er å reinstallere IDE-kontrolleren. Problemene kommer også selv om den er i PIO mode. Jeg har installert den nyeste oppdateringen til nero (6608 eller noe i den duren) og bruker selvfølgelig en 80 pins ide-kabel. Er heller ingen andre enheter på den kabelen.

Noen som har peiling på hva problemet kan være, eller har opplevd noe av det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg sier bare en ting slett det forbanna nero driten og skaff deg en ny plate eller en anna versjon, ingenting anna virker. Og jeg tror dessverre du må formatere alt på nytt for å få det helt bort, for når det først er innstallert er det gjort.

Hadde problemet selv måtte slette alt prøvde alt anna for du veit ikkje kor den forbanna fila som ikkje vil slette er :mad:

Formaterte idag og alt er bare fryd og gammen, skal skaffe meg en anna verson av nero for Nec skiten funke ikkje til nero. :nei:

Lenke til kommentar

Nero er ikke noe forbanna dritt, min venn. Tror eller det er bruker feil i ditt tilfelle LeanFear. Hehehe. Bruker selv nero, har brukt nero siden versjon 4.0 eller var det 3.0 uten noe for for problemer.

koveraasen: Har du skjekket om det er en nyere firmware til spilleren din, det kan også være platen spilleren ikke liker?

Lenke til kommentar

Har visst ikke kommet noen ny firmware til den. Bruker 1.04, men ser at det er noe som heter 1.25 IO (eller noe sånn). Men tror ikke dette er en offisiell firmware, eller tar jeg feil?

Er forrsten et 915G chipset på pc'n.

Endret av koveraasen
Lenke til kommentar

det er ikke dritt jeg var bare så sur, for jeg har slette med samme problemet lenge, men jeg tror det er nec spilleren som ikke er kompatibel med nero 6, for jeg har brukt nero 4-5 uten problemer. Men jeg tror ikke det nytter å flashe firmvare til dvd spiller, det gikk ikke hos meg ihvertfall :no:

Faktiskj så er jeg en STOR fan av nero :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...