Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Lyd i en WS 80gb disk.

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig klart å finne ut hvor den irrierende summelyden kommer fra. Min ca. 3 år gammle WD disk. Lyden har kommet og gått en liten stund, men i det siste så har den vært der hele tiden.

Hva tror dere oddsen er på at dette går på garantien. Hvis den er under 3 år så bør vel kanskje det gå greit, eller. Eller vil det gå på 5 år reklamasjonen?

Som sagt så husker jeg ikke helt når den ble kjøpt, den ble kjøpt sammen med noe utstyr til en kammerat. Så den står i hans navn. Jobber med saken å finne ut når den ble kjøpt.

Heldigvis så er dette bare disken som jeg bruker til å lagre spill på, så jeg overlever hvis den går til helvete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trodde det bare var 1 år garanti.

Hvis den er over 3 år gammel tror jeg bare du kan glemme å få noe som helst.

Nei er ganske sikker på at garantien er på 3 år. WD har 3 års garanti på de diskene de selger nå. Og er mener ganske sikkert at den var det når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du få en ny disk på garantien er vel kanskje det viktigste spørsmålet. Den fungerer fint såvidt jeg forstår?

AtW

Virker fint, men det er jo lyden som driver meg til vanvidd...

Men fant ut at disken er kjøpt i desember '01. Så da er jo garantien ute av vinduet, så da kommer det bare om på om man gidder å krangle for bare noen få kroner.

Får jo en ny 200gb til bare 900 kroner, så det er vel kanskje veien å gå.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du få en ny disk på garantien er vel kanskje det viktigste spørsmålet. Den fungerer fint såvidt jeg forstår?

AtW

Virker fint, men det er jo lyden som driver meg til vanvidd...

Men fant ut at disken er kjøpt i desember '01. Så da er jo garantien ute av vinduet, så da kommer det bare om på om man gidder å krangle for bare noen få kroner.

Får jo en ny 200gb til bare 900 kroner, så det er vel kanskje veien å gå.

Gamle disker begynner ofts å bråke mer, slik som gamle tver, og gamle monitorer for å nevne noe. Usikker på hvor langt du kommer med det.

AtW

Lenke til kommentar

Kommer vel til å sende av gårde en mail til komplett å se hva som er mulighetene mine. Men det spørs jo om det er noe vits å krangle.

Hvis ikke de finner noe feil hvis jeg sender den i retur. Så vil jeg jo få porto begge veier. Og da er jeg jo nesten halvveis til en ny disk... :roll:

Lenke til kommentar

jeg kjøpte et par WD disker hos en forhandler for noen år siden. Etter ca 2,5 år begynte disken (og etterhvert den andre) å lage fæle høyfrekvente lyder (sikkert samme som trådstartet har).

Jeg gikk til forhandleren, men de sa at disken fungerte og da er det ikke noen grunn til at de skulle ta den inn (garanti).

Jeg leste litt på WD's retursider og der stod det noe om gyldige grunner til retur.. og slik høyfrekvent lyd var en av de..

Registerte retur på deres websider (inkl manufac. date osv). Fikk en referanse å sende diskene med (DHL) og litt etterpå så kom to nye harddisker (med 8 MB cache og ikke 2, siden 2 MB versjon ikke fantes lenger i den størrelsen)

Et godt råd er ofte å returnere direkte til "produsent" og ikke forhandler, om de slår seg litt vrange. Det er jo til produsent varene ender opp til slutt likevel.. kanskje bare via et par ekstra ledd..

Det samme gjelder vel kjøp av for eksempel HP-produkter på Elkjøp.. Ring HP support direkte, så ordner de biffen.. Mange HP-produkter har faktisk hentegaranti.. hvorfor levere inn PC på Elkjøp da.. tar MYYYYYYE lenger tid å få igjen PC/skriver..

vel.. kanskje tips for noen..

Lenke til kommentar

Min 80 gb WD harddisk sa takk for seg i går kveld. Det er som tidligere sagt 3 års garanti på den, og min var 2 år og 10 mnd :D . Men så var det dette med kvittering da, jeg kjøpte min fra psdata og jeg har logget inn og ser at bestilingen min ligger lagret der, holder ikke det? Tviler sterkt på at jeg finner kvitteringen...

Lenke til kommentar
Gjest member-63169
Min 80 gb WD harddisk sa takk for seg i går kveld. Det er som tidligere sagt 3 års garanti på den, og min var 2 år og 10 mnd :D . Men så var det dette med kvittering da, jeg kjøpte min fra psdata og jeg har logget inn og ser at bestilingen min ligger lagret der, holder ikke det? Tviler sterkt på at jeg finner kvitteringen...

Komplett har ivertfall kvitteringene sine i databasen sin, så slipper du å ta den med, kan vere ps data også har det...

Lenke til kommentar

Da var det problemet løst, bestillte like godt to nye 200gb disker. :yes:

Så er det bare å vente på posten, og legge bort den på 80gb. Eller kanskje jeg skal selge den til en godtroende fjomp på qxl. :hmm:

PS!

Og jeg regner med at dere tok det siste der som en spøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...