Gå til innhold

Hvem skal betale for postgangen ved garanti?


Anbefalte innlegg

Quote:


Webshopen er PCMAX



Dette er svaret eg fekk av dei:


"Dette gjelder kostnader ved; reparasjon/innkjøp av deler/ny

erstattningsgjenstand, og ikke frakten. Vi er primært en butikk med fast

utsalgssted. Hvis man ikke ønsker å betale frakten, kan man levere

gjenstanden i butikken personlig. (som er det vi foretrekker og anbefaler)"



 

Dette er helt feil, er varene bestilt via internett _er_ det postordrekjøp/varen er kjøpt utenfor fast utsalgssted (hjemme hos deg, ved din datamaskin). Og loven gjelder i dette tilfellet. Det de snakker om her er kjøp over disk, og det er dette definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbrukerrådet er også ennig, her er svaret eg fekk av dei.

 

"Uansett om en vare er kjøpt direkte fra en butikk eller fra annet sted, kan utgifter kreves tilbakebetalt hvis varen har en reklamasjonsberettiget feil eller mangel., jfr. kjøpsloven av 13. mai 1988 nr 27, § 40 (1. ledd) eller, for ting kjøpt etter 01.07.02 forbrukerkjøpslovens § 30 (1. ledd) og § 33 http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldsok?b...kerkj%F8psloven Det ville være urimelig om et salgsledd ikke skulle ta ansvar for fraktutgifter etter å ha solgt en vare med feil eller mangler."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...