lime Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Webshopen er PCMAXDette er svaret eg fekk av dei:"Dette gjelder kostnader ved; reparasjon/innkjøp av deler/ny erstattningsgjenstand, og ikke frakten. Vi er primært en butikk med fast utsalgssted. Hvis man ikke ønsker å betale frakten, kan man levere gjenstanden i butikken personlig. (som er det vi foretrekker og anbefaler)" Dette er helt feil, er varene bestilt via internett _er_ det postordrekjøp/varen er kjøpt utenfor fast utsalgssted (hjemme hos deg, ved din datamaskin). Og loven gjelder i dette tilfellet. Det de snakker om her er kjøp over disk, og det er dette definitivt ikke. Lenke til kommentar
Creature Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 Forbrukerrådet er også ennig, her er svaret eg fekk av dei. "Uansett om en vare er kjøpt direkte fra en butikk eller fra annet sted, kan utgifter kreves tilbakebetalt hvis varen har en reklamasjonsberettiget feil eller mangel., jfr. kjøpsloven av 13. mai 1988 nr 27, § 40 (1. ledd) eller, for ting kjøpt etter 01.07.02 forbrukerkjøpslovens § 30 (1. ledd) og § 33 http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldsok?b...kerkj%F8psloven Det ville være urimelig om et salgsledd ikke skulle ta ansvar for fraktutgifter etter å ha solgt en vare med feil eller mangler." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå