Gå til innhold

Kritikk på design - | oppdatert |

Anbefalte innlegg

Med fare for å kapre hele webkafeen med mine problemer, poster jeg her istedet:

Tror ikke jeg helt har oppfattet cluet her. Ser dette riktig ut? Nå har jeg altså to knapper, identisk av størrelse. Den andre knappen er hover-knappen.

ul#meny a {
display: block;
width: 371px;
height: 81px;
background-position:  0 top;
}

ul#meny a:hover {
bacground-position: 0 bottom;
}

ul#meny a#link1 { background-image: url("knapper/index.gif.") 371px 74px; }

ul#meny a#link1:hover { background-image: url("knapper2/index2.gif.") 371px 74px; }

html:

<ul id="meny">
<li><a id="link1" href="#"><span>Link nummer 1</span></a></li>

</ul>

Jeg får ikke fram noe bilde, bare tekst. Skal dette fungere med tanke på koden? Noe jeg har gjort feil?  :hmm:

Jeg holder nå altså på med hover-effekt på menyen min. Har til nå fått god hjelp av Mikka, det er hos meg det stopper opp. Problemet er altså at jeg har kopiert inn koden ovenfor, men det skjer ikke noe. Får ikke fram bildet. Føler meg dum nå. :hm:

Endret av flodhest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagde en beta-html versjon her. Her har jeg brukt denne metoden til hover-effekt, men jeg aner ikke hvordan jeg skal fortsette med den metoden. Altså, når jeg skal ha flere knapper nedover. Så, jeg vet ikke hvilken av metodene jeg skal bruke, den jeg har linket til nå, eller den ovenfor.

Kunne også trengt litt hjelp med å få siden til å strekke seg nedover hele skjermen.

Jeg tenker å beholde menyen inntil jeg får ordnet med hover. Om den absolutt ikke faller i smak, kan jeg heller bytte da. :)

Endret av flodhest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...