HondaNSR Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Skal på mandag bestille Netshop 1557, og vil ha trådløst nettverk. Har alledere switch som den skal kobles på. Noen som vet noe om rekkevidde, overføringsahastighet, kvalitet osv. på denne?http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5193 Lenke til kommentar
kimtsen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg har ikke mer erfaring med trådløse nettverk enn med x-micro pakken (med usb adapter). Fikk denne for 1 md siden. Har prøvd å koble meg til internet fra et annet hus fra omlag 100 m. Mistet kontakten med routeren da jeg gikk inn døren til naboen. Har lest at rekkevidden er på 300 m, men det må være med fri sikt. Skal jo nevnes at routeren var under bakkenivå og gikk gjennon noen betongvegger. Overføring med god kontakt går med ca. 2 mbytes i sekundet, som holder til de fleste internethastigheter. Føler at hvis bruken skal være mer basert på overføring av filer mellom pcer så er det en dårlig løsning. Bør nok da heller prøve en kjappere router. Jeg synest at det gikk iriterende trekt, men det er kanskje slik det er med trådløst nettverk. Som førstegangsbruker av tråløst internet (mange nye ord og uttrykk som måtte finnes ut av) føler jeg at det var enkelt å sette opp. Har hørt andre som har hatt mye mer problem med trådløst internet. Har prøvd med flere forskjellige leverandører av usb adaptere og bærbare pcer. Alle har virket fint. Bruken som ren router har også virket bra. Har 2 pcer og 1 xbox tilkoblet hele tiden, og 1 bærbar (trådløst) av og til. Kjøpte denne pakken på nettauksjon (ny) for 400,- Før jeg satte den opp var forvendtningene mine at dette må være noe dritt. Kanskje derfor jeg var så fornøyd, da alt virket som det skulle. Finnes sikkert bedre løsninger, men du får det du betaler for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå