eLang Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 driver å setter opp en gammel bærbar med archlinux. Men den har ikke noe nett tilkobling, bare ett trådløstkort, og det virker ikke ennå... Så spørsmålet mitt er om jeg må oppgradere, før jeg installerer KDE? Det virker nemlig slik, får jeg får bare en feil melding vist jeg prøver meg rett på KDE.... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Kva feilmelding får du? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Installerte du kdebase fra CD-en? Edit: Installerte du X også? Har du satt opp /etc/X11/xorg.conf Nettverkskortet skal ikke være så vanskelig å få til. Kjør ifconfig -a Hvilke Arch er det? 0.7 eller 0.6? Base eller full versjon? Hvilke kommando kjører du for å starte KDE? Endret 20. mars 2005 av drange_net Lenke til kommentar
eLang Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) kjører 0.7, men vet ikke om det er base eller ikke. Følger innstruksene her til Orjanp.. Alle pakkene var totalt 89mb og 14mb på kernelen. Endret 20. mars 2005 av eLang Lenke til kommentar
eLang Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Feilmeldingene jeg får er "no such file or directory" og "could not open sync database: extra have you used --refresh yet?" Fant ut att det var base. Prøver den andre før jeg maser mer... Endret 20. mars 2005 av eLang Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 For aa oppgradere eller installere kde i ettertid maa du ha nettilkobling. Det er sikkert mulig aa installere fra cdplata ogsaa hvis du har en en komplett version, ikke kun base. Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) KDE ligger ikke på CD'en. Ikke Gnome heller. Du må få opp internett-tilkoblingen din, og kjøre pacman -S kde. Men xorg ligger på CD'en, og det gjør blackbox, enlightenment, fvwm, icewm, windowmaker og xfce også. Så du kan få opp grafisk. Men jeg ville heller prøvd å sette opp internett-tilkobling og hente ned pakkene med pacman -S. Endret 21. mars 2005 av Garathor Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Og har du kjørt pacman -Sy ? Edit: Eller har du ikke nettilkobling, kanskje? Endret 22. mars 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå