Gå til innhold

Gode 120mm vifter?

Nitrius

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å skaffe meg 2 nye 120mm vifter til Shark kabinettet mitt, de som fulgte med bråkte for mye.

Viftene bør flytte godt nok med luft og ikke bråke så alt for mye, vet at papst viftene er fine, men det finnes vel fler alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det,SilenX viftene fra vendur.no er bra... selvom de koster. Et billigere alternativ er Mist vifter fra microplex, i og med at disse støyer litt kan det være kjekt med en viftestyring.

EDIT: klabb og babb med linker

Endret av aspyr
Lenke til kommentar

Ville også gått for Papst vifter, fra Microplex.no/DigitalImpuls.no. SilenX er oppskrytt (og overpriset!). Finnes i mange forskjellige dB varianter, men det beste er selvsagt viftestyring (f.eks. Sunbeam Rheobus til 250kr på Microplex/Digitalimpuls).

Lenke til kommentar

Har fått meg viftestyring, og de viftene som følger med kabinettet mitt er ikke 3 pins, de er 4 pins, skal uansett ha nye vifter, 2 stykker 120mm tenkte kansje å ta en Papst vifte den som gi fra seg minst lyd også en sånn her: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CMTALF12A noen som har erfaring med den? også lurte jeg på om både papst viften og den i linken kommer med 3 pins kontakt? er får at viftene skal passe med viftestyringen så trenger jeg 3 pins molex kontakt eller noe sånt? vet ihvertfall at de gamle 80mm papst viftene mine har sånn 3 pins kontakt som passer med viftestyringen, men de passer ikke til kabinettet siden det bare er plass til 120mm vifter. Så vis noen fortso hva jeg prøvde å si her, vil da de 2 viftene jeg snakker om passe med viftestyringen uten at jeg trenger å kjøpe overgang?

Lenke til kommentar

Både papst-viftene og den du linket til blir levert med 3pins kontakt. Så det skal nok ikke by på noen problemer, men siden du har fått tak på en viftestyring burde du gå for 2 papst vifter (som lager lyd og flytter mye luft) ettersom du bare kan sette ned hastigheten når du surfer/jobber og heller gi de litt mer futt når du spiller (om du spiller dataspill)

Lenke til kommentar
Har fått meg viftestyring, og de viftene som følger med kabinettet mitt er ikke 3 pins, de er 4 pins, skal uansett ha nye vifter, 2 stykker 120mm tenkte kansje å ta en Papst vifte den som gi fra seg minst lyd også en sånn her: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CMTALF12A noen som har erfaring med den? også lurte jeg på om både papst viften og den i linken kommer med 3 pins kontakt? er får at viftene skal passe med viftestyringen så trenger jeg 3 pins molex kontakt eller noe sånt? vet ihvertfall at de gamle 80mm papst viftene mine har sånn 3 pins kontakt som passer med viftestyringen, men de passer ikke til kabinettet siden det bare er plass til 120mm vifter. Så vis noen fortso hva jeg prøvde å si her, vil da de 2 viftene jeg snakker om passe med viftestyringen uten at jeg trenger å kjøpe overgang?

den viften gir fra seg 33db.. er ikke det ganske mye for en vifte? det er jo mange 80mm vifter som "bare" gir fra seg 12db...

edit: trykkleif

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Både papst-viftene og den du linket til blir levert med 3pins kontakt. Så det skal nok ikke by på noen problemer, men siden du har fått tak på en viftestyring burde du gå for 2 papst vifter (som lager lyd og flytter mye luft) ettersom du bare kan sette ned hastigheten når du surfer/jobber og heller gi de litt mer futt når du spiller (om du spiller dataspill)

Smart tenkt, blir vel til at jeg kjøper papst viftene som gir fra seg 33db om jeg ikke husker feil :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...