Gå til innhold

club3d geforce 6600gt problemer?


graks

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt meg et nytt skjermkort til broren min et geforce 6600gt fra club3d,og synes alt går sikkelig tregt på spill.tok en test av kortet på 3dmark 2005 og fikk 2300.er ikke det vel fregt?.spiller nfsu2 på 1024*768 på high og det hakker,hva kan jeg ha gjort feil.

 

mine brors specs

club3d geforce 6600gt

intel celerion 2600 mhz

512gb ram

80gb hdd.

 

ps har installert de siste driverne fra nvidia.

Endret av graks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
med den cpu`n? glem det.. kan kjøpe så bra skjermkort du vil, den celeronen er ikke laga for spill uansett..

Stemmer det. Men hvis du har lyst kan du oppgradere til en p4 prosessor, p4 og celeron benytter samme hovedkort (socket 478). Dette vil gi deg betraktelig bedre ytelse i spill ;)

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar

den pc jeg prater om er min brors pc,jeg ser at på mange spill at pc min som jeg kjøpte i sep 2002 at mange spill går bedre en min brors pc.

 

sammenlign data

min brors pc:

intel celeron 2600mhz

geforce 6600gt

512 ram

 

min pc:

ati radeon 9700pro

intel p4 2,53ghz

756mb ram

 

pc til broren min burde vært mye raskere pga at hannes pc er mye nyere en min.broren min kjøpte pc sin på elkjøp i fjor høst,mens jeg hadde kjøpte min når i sept i år så blir det 3 år siden jeg kjøpte min.jeg kjøpte min 9700pro akkurat når det kom på markede i 2002.

 

hvordan finner jeg ut vilket vilket hovedkort han har?.han har en fujitsu siemens pc?. :ermm:

Lenke til kommentar

For å finne ut hvilket hk han har så kan du gå inn på hjemmesidende til fujitsu siemens og se. Det står helt sikkert et modell nr på maskinen hans.

 

 

Og at hans pc burde være bedre på grunn av at den er nyere. Har egentlig ingenting med saken å gjøre. I maskinen han så sitter det en celeron prosessor. Den einer seg veldig bra til kontor bruk, word osv. Når det kommer til spill, så bør den klare minesveiper relativt bra. ;)

 

Så det er nok den som ødelegger alt for han, det hjelper ikke å ha et relativt bra skjermkort når cpu er en STOR flaskehals. Tror nesten dere hadde kommet bedre ut av det hvis dere bytter skjermkort, det vil si hvis begge har agp skjermkort.

Lenke til kommentar
mine brors specs

club3d geforce 6600gt

intel celerion 2600 mhz

512gb ram

80gb hdd.

Heftig mye minne! :w00t: Jeg har ikke så mye minne i broren min. :D

 

Spøk til alvor, tror nok brutter'n må oppgradere både CPU, hovedkort og minne før han får full effekt av grafikkortet sitt. Grafikkortet er av en annen klasse og årgang enn alt annet i pcen.

Lenke til kommentar
mine brors specs

club3d geforce 6600gt

intel celerion 2600 mhz

512gb ram

80gb hdd.

Heftig mye minne! :w00t: Jeg har ikke så mye minne i broren min. :D

 

Spøk til alvor, tror nok brutter'n må oppgradere både CPU, hovedkort og minne før han får full effekt av grafikkortet sitt. Grafikkortet er av en annen klasse og årgang enn alt annet i pcen.

han fikk pc sin av faren vår for 6 måneder siden.da har jo et ganske nytt hovedkort,da trenger vel ikke han nytt hovedkort også?

Lenke til kommentar
mine brors specs

club3d geforce 6600gt

intel celerion 2600 mhz

512gb ram

80gb hdd.

Heftig mye minne! :w00t: Jeg har ikke så mye minne i broren min. :D

 

Spøk til alvor, tror nok brutter'n må oppgradere både CPU, hovedkort og minne før han får full effekt av grafikkortet sitt. Grafikkortet er av en annen klasse og årgang enn alt annet i pcen.

han fikk pc sin av faren vår for 6 måneder siden.da har jo et ganske nytt hovedkort,da trenger vel ikke han nytt hovedkort også?

Dumt av meg, jeg bare antok at hovedkortet var av eldre dato. Hvis det støtter raskere prosessorer kan du selvfølgelig bruke det.

Endret av Tofustew
Lenke til kommentar
hvordan finner ut vilken socket maskinen bruker?.har søkt på fujitsu siemens hjemme side men ingen info on hvilken socket maskinen bruker?

 

ser på komplett at den eneste intel celeron 2,6 ghz er socket 478 kan dette stemme?.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301031&cks=PRL

Det er nok socket 478 ja, det du også må passe på er FSB'en. Se at du ikke velger en cpu med 800 mhz FSB hvis hovedkortet kun støtter 533.

Lenke til kommentar
hvordan finner ut vilken socket maskinen bruker?.har søkt på fujitsu siemens hjemme side men ingen info on hvilken socket maskinen bruker?

 

ser på komplett at den eneste intel celeron 2,6 ghz er socket 478 kan dette stemme?.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301031&cks=PRL

Det er nok socket 478 ja, det du også må passe på er FSB'en. Se at du ikke velger en cpu med 800 mhz FSB hvis hovedkortet kun støtter 533.

hvordan finner jeg ut om den hovedkortet støtter 800 mhz FSB?.står ikke noe i papirene som følger med?.

kan vel skru opp pc og se hva hovedkortet hva det heter og søke på nettet,og se hva jeg finner ut?

Lenke til kommentar
hvordan finner jeg ut om den hovedkortet støtter 800 mhz FSB?.står ikke noe i papirene som følger med?.

kan vel skru opp pc og se hva hovedkortet hva det heter og søke på nettet,og se hva jeg finner ut?

Du kan forsøke å laste ned et program som Everest eller Aida32 som kan si endel om hva som er i maskinen.

Lenke til kommentar

har funnet at cpu er socket 478 takk til aida32.men på fsb finner jeg ut at:

 

Bus bredde 64-bit

Effektiv klokkehastighet 400 MHz

Virkelig klokkehastighet 100 MHz (QDR)

Båndbredde 3200 MB/s

 

hva betyr det?

kan broren min bruke p4 prosessor med 800mhz fsb?

Endret av graks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...