mX mann Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg har akkurat innstalert slackware-10.1 problemet er nor jeg starter opp linux så står det plutlig Darkstar login der man skal skrive passord osv. men jeg har jo ikke lagd no passord i det hele tatt under innstalasjonen. Hva skal jeg gjøre nå. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hvis du ikke har lagd noe root-passord under installasjonen er brukernavnet "root" og passordet tomt. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Og hvis du har lyst til å endre på hostnamet ditt, som er darkstar så skriver du (som root) pico /etc/HOSTNAME , bytt ut darkstar med det du vil ha som vil hostname. For å lagre det så trykker du ctrl + o etterfulgt av enter. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Det funket med og bare skrive root og enter til passord men jeg kommer ikke så my leger. etter innstalasjon av slackware-10.1 må man da innstalere noe for og komme til skrivebordet?. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Det funket med og bare skrive root og enter til passord men jeg kommer ikke så my leger. etter innstalasjon av slackware-10.1 må man da innstalere noe for og komme til skrivebordet?. Du burde sette et root passord, for å endre passord skriv passwd Etter at det er gjort så skriver du adduser for å legge til en ny bruker. Så logger du deg ut av root, og logger deg på med det brukernavnet du laget (adduser), når det er gjort så skriver du startx for å starte opp KDE/Gnome osv. Endret 20. mars 2005 av Scrim Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Det funket med og bare skrive root og enter til passord men jeg kommer ikke så my leger. etter innstalasjon av slackware-10.1 må man da innstalere noe for og komme til skrivebordet?. Først må du sette opp X, skriv da xorgconfig. Nå det er gjort så kanskje du vil ha en login manager (GDM/KDM/XDM)? Da redigerer du /etc/inittab til runlevel 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå