ASDW Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Kjøpte DinSide kampanje pc fra netshop med et POV 6600GT kort tidligere i uken, som har fungert veldig bra hitill. Men det er et problem helt siden jeg fikk den, har jeg syntes at Pc'n bråker en god del, men jeg åpnet den ikke opp før i dag for å sjekke hva det var.. Det er viften på skjermkortet som går absolutt hele tiden...! Er dette normat? Sjekket temp på skjermkortet, og det ligger på rundt 48-50 C hele tiden.. Kabinettet sto tidligere inne i et "avlukke" og tempen der inne har vært på rundt 44 C ifølge nvidia kontroll panel.. er dette vanlig, eller er det for varmt? Håper dere kan hjelpe meg litt her, det er litt irriterende å ha en pc som bråker en god del... Ytterlig hardware hvis dere trenger info om det Amd 64 3200+ 1 gb standard ram 250 gb seagate hd Takk! Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Meininga med vifta er jo at den skal kjøle ned skjermkortet, og da må nokk den stå på heile tida. Eg trur det går ann og stille farten på vifta. Edit: skrivefeil Endret 20. mars 2005 av Zernick Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 du kan jo kjøpe noen kabinettvifter for å overdøve skjermkortvifta - funker fint her Lenke til kommentar
ASDW Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Meininga med vifta er jo at den skal kjøle ned skjermkortet, og da må nokk den stå på heile tida. Eg trur det går ann og stille farten på vifta. Edit: skrivefeil noe som kan tyde at det er for varmt da eller? Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Så vidt jeg vet er det ikke vanlig at vifter på skjermkort regulerer seg selv, slik man har for andre komponenter - strøm, kabinett, harddisk, etc. Jeg er riktignok ikke helt sikker. Løsningen på problemet ditt ville kanskje være å kjøpe en roligere vifte, for eksempel en av Zalmans store GPU-vifter: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...00ALCU&toc=3865 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...F700CU&toc=3865 Lenke til kommentar
ASDW Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Så vidt jeg vet er det ikke vanlig at vifter på skjermkort regulerer seg selv, slik man har for andre komponenter - strøm, kabinett, harddisk, etc. Jeg er riktignok ikke helt sikker. Løsningen på problemet ditt ville kanskje være å kjøpe en roligere vifte, for eksempel en av Zalmans store GPU-vifter:http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...00ALCU&toc=3865 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...F700CU&toc=3865 er det lett å montere en slik en da? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Har selv fått denne mailen fra POV: Dear sir Thank you for having our product. I include a picture with this mail. On that picture you can see the bottom of the cooler. On the bottom are 4 plastic bearings. This can be a very little too big, you cannot see almost, when these are too big, the cooler is lifted from the GPU, so it is not cooled well. I advice you ( or ask your reseller when it is too risky for you ) to unmount the cooler and remove the bearings, and mount the cooler again. Now the cooler is tighter to the GPU and the temp will go down during gameplay. I hope this information will help you. With kind regards Bilde Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 This can be a very little too big, you cannot see almost, when these are too big Hehe - genialt engelsk :!: Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 zalmann sin cpu-kjøler er veldig lett og montere:) mitt gainward 6600gt oc til 570/1150 lager nesten ikke lyd no og idler på 35 grader:) Lenke til kommentar
ASDW Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 det høres bra ut.. følger det med bruksanvisning eller? hvilken er det du har, VF700-AlCu eller VF700-Cu ? Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 cu... koster jo bare femtilappen mer:) følger med bruksanvisning og masse ekstra skruer.... kan bruke igjen også om du bytter skjermkort... (du mister garantien da...) med litt artic-silver 5 så ruler du gata med dette.. jeg har ti tommeltotter og klarte å installere det.... følger med bruksanvisning og på zalman si hjemmeisde er det også en god grafisk guide... Lenke til kommentar
gsn Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Den er veldig lett å montere, kjøpte denne i tyskland for 170kr (Muwrahahah) "mitt gainward 6600gt oc til 570/1150" Mitt POV 6600gt med zalman CU kjøleren ligger dønn stabilt på 600/1200. Hvis du fjerner de gummi tingene under orginal kjøleren, blir det mindre varmt men samme støy nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå