oddflo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Hei! Jeg er nokso ny med CS, og hadde tenkt å fjerne en person fra en fæl bakgrunn, for så å plassere vedkommende på en annen bakgrunn. Hvordan gjør jeg dette?? Endret 20. mars 2005 av oddflo Lenke til kommentar
F828 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 For å hjelpe med dette er det best du poster bildet. Det kommer an på bildet hva som er lurest. kutte ut personen og plassere han på en annen bakgrunn, eller å bytte bakgrunn. To sider av samme sak, men det blir en litt annen flyt i arbeidet. Jo bedre personen fremstår fra bakrunn, jo lettere er det å få et bra resultat. Se her! F828 Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hei! Jeg er nokso ny med CS, og hadde tenkt å fjerne en person fra en fæl bakgrunn, for så å plassere vedkommende på en annen bakgrunn. Hej Du kan bruge Magic Vand værktøjet. Du kan få brug for at indstille tolerancen. Du kan også vælge at bruge den magnetiske lasso til at tegne udenom. Her vil du også få brug for at vælge en tolerance. Valg af tolerance afhænger af, hvor stor kontrasten mellem personen og den stygge baggrund er. Dette er lidt kortfattet, og har du brug for yderligere forklaring, så sig fra. :-) Mvh Jens Hansen Akamera.dk Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Beste metode; Slå på Quick Mask Tegn med sort og hvitt for å maske ut personen Slå så av Quick Mask (du får da en selection med personen) Layer -> Add Layer Mask -> Reveal Selection Nå kan du gjøre finjusteringer i masken (bildet ligger uendret under), du bruker som i Quick Mask hvit og sort for å fjerne/legge til i masken. Voila, du har klippt ut personen. Endret 21. mars 2005 av kvikks Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Kvikks, et lite praktisk råd: Er det ikke lurt å starte med å lage en kopi av det originale bildet (lage et nytt layer) og så jobber du på det arbeidslaget mens du har originalen i bunn? (Det er i alle fall en arbeidsteknikk jeg generelt bruker mye av i PS inntil jeg har fått resultatet jeg er fornøyd med). Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Kvikks,et lite praktisk råd: Er det ikke lurt å starte med å lage en kopi av det originale bildet (lage et nytt layer) og så jobber du på det arbeidslaget mens du har originalen i bunn? (Det er i alle fall en arbeidsteknikk jeg generelt bruker mye av i PS inntil jeg har fått resultatet jeg er fornøyd med). Det er vel ganske personlig, selv frigjør eg bare bakgrunn til et layers og jobber direkte. Bruker kun masker slik at orginalen er uansett uendret. Her må man vel finne det som passer best for den enkelte, men sikreste er jo klart din metode, spesielt om man er litt ny... Er jo lett å glemme hvilket lag eller maske man jobber i... Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Kvikks, jeg fulgte bruksanvisningen din over - utgangspunktet mitt var et JPG bilde (med ett lag - logisk nok), men fikk det ikke til først ("Add layer mask" var dimmet og ikke mulig å bruke). Det jeg gjorde deretter var å duplisere laget med seleksjonen - da kunne jeg lage "layer mask". Jeg er rimelig sikker på at man ikke får lov til å lage "layer mask" på bakgrunnslag - fordi det er låst. Stemmer ikke det? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Kvikks,jeg fulgte bruksanvisningen din over - utgangspunktet mitt var et JPG bilde (med ett lag - logisk nok), men fikk det ikke til først ("Add layer mask" var dimmet og ikke mulig å bruke). Det jeg gjorde deretter var å duplisere laget med seleksjonen - da kunne jeg lage "layer mask". Jeg er rimelig sikker på at man ikke får lov til å lage "layer mask" på bakgrunnslag - fordi det er låst. Stemmer ikke det? Du må dobbel klikke på bakgrunnslag for å låse det opp... Du har helt rett i at du ikkje kan lage en Mask på et låst lag, tok vel som en selvfølge at en kunne noe så basic som at bakgrunnlag må låses opp. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Eller du kan bruke magnetic lasso tool og føre denne rundt selve personen, for å deretter klippe han rett ut og lime han inn på den andre bakgrunnen eller bare copy/paste, som du kan se her så har jeg gjort følgende i denne signaturen: orginal bilde: http://www.americasarmy.com/gallery/screens/urban1_800.jpg Det jeg gjorde var: Brukte Magnetic Lasso Tool, og gikk langs kantene på karakteren, når jeg har kommet runden helt rundt karakteren, kopierte jeg han, mens jeg laget ett nytt dokument som automatisk kommer i den størrelsen den utklippte karakteren er i, limte han inn på sist nevnte dokument, åpnet bakgrunnen, tok "Move tool" og bare dro karakteren over fra dokumentet som jeg nettop limte han inn i og over til den "nye bakgrunnen" Enkelt og greit Endret 4. april 2005 av Lucas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå