Gå til innhold

Bong - hvaforno?

|Flame|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hva en Bong-kjøler er. - Så på en link.

Å forklare systemet med ord er utfordringen da, - siden vi ikke alltid forstår.

Er Bong-kjøling en dusjspredning av vann i fall, - som blir luftkjølt i fallet?

Er det så enkelt? Lot seg gjøre å forklare jo ... , eller tar jeg helt og holdent feil?

Lenke til kommentar

Hchello!

En bong er en grei nok løsning, særlig for folk som har store heatloads i vannsystemet. Tenker da på folk som har pelts, skejrmkortkjøling osv. i tillegg til vanlig CPU og/eller chipsetkjøling..

Det som er litt kjedelig med en bong (jeg holder å å sette sammen en nå), er støyen fra vannet som hamrer ned mot vannflata i bunnen av bongen.. Det blir faktisk MYE støy.

Jeg planelegger å løse dette ved å legge inn noen "filter" el. med 10-20 cm mellomrom nedover i røret. Filterne bremse vannet og sørge for at det ikke treffer vannflata i bunnen med stor fart.. Filterne vil nok også dempe en del lyd.. Forhåpentligvis vil det kunne gå nok luft gjennom filterne selv om de blir våte..

Noen som har forslag til hva jeg kan bruke som filter? Tenkte litt på en enkel svamp.. Noen tanker?

Henning

Lenke til kommentar

Hei igjen

Joda, jeg har prøvd med en svamp i bunnen. Jeg har prøvd å vaske ut såpen også, men det var ikke mulig :wink:

Saken er at det plasker ganske bra det også..

Jeg skal nå prøve å få til det som Arctic beskriver. Vet ikke helt hvordan jeg skal få "svampskivene" til å henge der i røret, men jeg finner nok på noe!

Henning

Lenke til kommentar

Eller, for de late av oss, som ikke gidder å finne en sykkel, så burde vel pianotråd funke :smile: Er pianotråden rustfri? Har vel ikke utsatt pianotråd for de helt store vannmengdene over lang tid. Pianotråd er ikke dyre sakene heller, kanskje 10kr for en meter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...