Gå til innhold

Ny DVD-Brenner, anbefalninger? OCFreak..

Anbefalte innlegg

Har nå funnet ut at jeg skal skifte min trofaste plextor 708A som har vært min følgevenn en stund nå. Har hatt denne brenneren i 1 år nå og sikker brent over 2000 dvdér av typen verbatim pastell DVD+R Taiyo Yuden både 4x og 8x plater.

Har alltid brent i 8x og har alltid hold inne knappen på brenneren til lyset slutter å blinke før jeg setter inn plata. Vet ikke hva det der med knappen er for no men både analysing,encoding og brenning går mye fortere hvis jeg gjør det. Har aldri hatt feilbrenninger med denne brenneren.

Har så å si alltid kjøpt plater hos norwaydisc, aldri problemer med taio yuden plater derfra. Så ny brenner må jeg ha slik jeg kan brenne pastell 8x platene på 16x uten noe som helst problemer. Hvilke brenner bør jeg velge??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at du er kvalitets bevisst når det kommer til valg av plater, så uansett hvilken brenner du velger tror jeg du blir fornøyd!

Men den beste brenneren for tiden er BenQ 1620a, og den får du kjøpt hos din lokale Elkjøp forettning til 495,-

Lenke til kommentar

Har regnet ut at jeg bruker ca 30 000,- på plater hvert år så......

Det værste er at 70% av disse platene ikke brukes til annet enn testing osv :(

Anbafaler å brenne TY 8x +R på 12x for optimal kvalitet. 16x kan gi litt økt feilnivå på slutten.

Mine favorittbrennere akkurat nå:

BenQ DW1620A, kongen på DVD+R plater og mediestøtte.

LG GSA-4163/5163: Verdens raskeste brenner, konge brennekvalitet, men litt begrenset mediestøtte.

Pioneer DVR-109D: Med den nye 1.40 firmwaren er denne gongebra: Suveren på brennekvalitet - spesielt med DVD-R plater. Men dårlig mediestøtte og ikke bitsetting drar langt ned......

Lenke til kommentar
2000 DVD Verbatim Pastell på et år - blir sånn ca 6 skriver om dagen og 20000 kr i skiver - har du jobb ved siden av ??? :tease:

hehe.. går ofte mye mer enn 6 plater om dagen og andre dager ikke noen. Ja har jobb 7-15... ja brenner mye. Kjøpte 500 stk på elkjøp for en stund siden. De hadde priset feil, 5 kroner platen for pastell yuden. Det er billig det. Så dagen etter så tenkte jeg hvorfor kjøpte jeg ikke bare hele kassen med plater?? Men da hadde de rettet opp i feilen og en 5pack kosta 75,-

Lenke til kommentar

Så 716 er ikke et like bra alternativ. 708 funket feilfritt på rundt 2000 plater.. Men er ikke alltid mercedes er feilfritt heller...

Da tror jeg jeg går for BenQ eller LG brenneren mer eller mindre noen andre sier noe annet for imorgen kl 15:00

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...