sdhild99 Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Jeg har problemer med spraking i høyttalere ved spilling av Need 4 Speed 3 & 4. Har ikke prøvd andre spill. Hver gang harddisken jobber noe (lampa lyser) ved kjøring (av bil i spillet), lager høyttalerne ulyd. Det er generelt sett også spraking i høyttalerne ved lasting av spillet, endring av menyvalg osv. Det litt rare er at dette ikke skjer under Windows 2000, men i XP (dual-boot, samme PC) PS: Need for speed 4 kan ikke spilles under Windows 2000. - Nyeste drivere til lydkort - Nyeste VIA chipsettdrivere - Volum UT fra lydkort ikke på max - Lydkort plassert nederst på HK - Lydkort og ISDN-kort deler IRQ 17 i begge OS (auto satt opp av Windows) - Avspilling av musikk i Win Media Player går smertefritt i begge OS. Ingen spraking. Noen som har noen idèer om hva dette kan skyldes? Nå er strengt tatt NFS 3 & 4 ikke godkjent for XP ... KAN det ha noe med det å gjøre? HW: MSI KT3 ULTRA-ARU 1GB DDR RAM Soundblaster Audigy Player ATI Radeon 8500 128 'Built By ATI' 80GB WD Caviar 7200 Special Edition 20GB WD Caviar 5400 3DMark 2001SE: 8990 - ingen OC PCMark 2002: CPU: 5200 RAM: 3318 HDD: 1145 Dual-Boot W2K/XP Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 sdhild99 Har du oppgradert begge os,sett om du har alle driverne og fix til microsoft, Kjetil Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-06-29 11:39, Kjetil Lura skrev:sdhild99Har du oppgradert begge os,sett om du har alle driverne og fix til microsoft,Kjetil Yes Kjetil, begge OS er fullt patchet. Win Update, VIA, ATI og Creative. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 sdhild99 Har du sett etter oppdateringer til nfs,merkeligt problem du har,er lenge siden eg brukte isdn så er litt rusten der,men har du prøvd å flytte lydkortet eller isdn til en annen pci slott har hjulpet meg mangen ganger i den tiden eg brukte isdn,helt til eg ble lei så eg kjøpte et usb moden,da slappe eg den irq kranglingen. Kjetil Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Søk på "Georges Breeses latency patch". Den retter sannsynligvis knitringen. Knitringen skyldes kombinasjonen XP+VIA+SB. Men les installeringsveiledningen grundig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå