the_Marshall Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Har et Yamaha Electrone B-4CR, tenkte jeg skulle prøve å kjøre det gjennom PC'n. Lurer da på om det finnes noe program beregnet for dette, med diverse lydeffekter og lignende? Vet ike om jeg skulle plassere denne topicen her eller under programmer; har jo forsåvidt med audio å gjøre da så.. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Sjekke CD-Rom n som fulgte med orgelet ! Fra spøk til revoler, du kan vel bruke hvilket som helst program som kan spille inn i audio egentlig, ett bra tips er å se på feks www.prolyd.com eller www.ibsenstudio.no. Lenke til kommentar
the_Marshall Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Går det virkelig an å få til en mer troverdig lyd i det via bare et studioprogram, altså opptaksprogram? Er på jakt etter et program som leser in-signalet på pc og ut igjen som noe helt annet.. noen som har i det hele hørt om noe sånt finnes i dag? Lenke til kommentar
lunamaster Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Da må du koble det til via midi, sjekk om det er midi-out kontakt på orgelet ditt. Da brukes det sammen med såkalte softsynther, altså skal audio-utgangen på orgelet ikke ha noe med det å gjøre. På www.kvr-vst.com finnes det mange gratis og lovlige softsynther. -peace- Ørjan. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Native Instruments har en del gode instrumenter. Jeg er veldig glad i NI-B4 (en Hammond B3 "emulator"). Det finnes en haug med programmerte instrumenter der ute: kvr-vst.com er et utmerket utgangspunkt (som foreslått). Med en sampler (som f.eks. NI Kontakt 2) kan du bruke ferdigprogrammerte samples til å spille hvilket som helst instrument. Selv bruker jeg Cakewalk SONAR 4 som sequenser/opptaksprogram og er svært fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå