Gå til innhold

Forskjell på digital og analogt signal til Z-5500

Anbefalte innlegg

Heisann!

som topic sier, så lurer jeg på i hvilken grad dette er hørbart. Jeg poster ikke i "Lydkort og PC-Høytalere", av den enkle grunnen at jeg tror at folk har mer sensitive ører her(Og at de på dette forumet har mer fornuftig å si..). :)

Helt generelt, er dette merkbart? vil jeg kunne merke forskjell på et anlegg til 3000kr?

Er digitalt et must i dag? Beklager ordbruken, men jeg driter i om en teknofrik med anlegg til 10 millioner vil merke forskjell, tror dere jeg vil merke det? (Er vel ikke så lydfantast, men hører hvor dårlig lyd det er i f.eks Eltax)

Svar mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har aldri hørt på dette anlegget eller liknende, men hvis du skal bruke det til PC og CD spilling så vil jeg mene at det er bra nok ut fra hva jeg kan om signalbehandling, det som er minst like viktig er hvilken hardware du har i PCen (eller der du skal bruke anlegget) og dekodere du har i PC (hvis det var for PC du skulle ha den da). OG ikke minst hva er kvaliteten på musikk kilden din (LP, CD, MP3 osv... )

Supported digital formats:

Dolby Digital

DTS and DTS 96/24

PCM (uncompressed stereo): 44.1 kHz / 16 bit through 96 kHz / 24 bit

CD er så vidt jeg vet på 44.1 kHz / 16 bit, og mye av mp3 o.l. er også på det...

siden nesten alle medier i dag er digitale, så vil det avgjørende være om D/A-konverteren i dette anlegget er bedre enn i det du skal koble den til... men det er også mye annet som det kan være lurt å ta hensyn til...

hvis du gir litt mer info om hva den skal brukes til blir det kanskje litt lettere å gi gode råd...

(skal ikke si noe om kvaliteten på anlegget i seg selv, prøver bare å hjelpe med forskjell på digital og analog overføring av signaler)

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar

jeg kommer til å bruke anlegget til det meste, inkludert spilling, musikk og litt film.

Jeg er ikke veldig kresen, men når jeg bruker litt penger på dette, kan jeg likegodt bruke 200kr til på kabler hvis forskjellen er merkbar :)

Logitech Z-5500

edit: la til link

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...