Pilseboben Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Noen tips på gode og BILLIGe 6.5 tommere? 2\3 veis- tenkte på noen "ultimate" fra Ljudia.. koster ca 350 penger... max 100w eller så har Eltek et komponentsett til 498.- men vil helst ha men innebygt diskant\mellomtone pga plassering. vet ikke åssen de øjudia høytalerne er? noe erfaringer? kommer nok til å bare bruke de som high pass.. altså ikke under 120 hz. så trenger ikke noen som leverer mye bass, men har en klar lyd i mellomtonen og diskanten., Noen tips? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Mulig du finner noe for deg i Soundstream's sortement. Priser får du om du kontakter f. eks Engen Audio. Ellers er nok Peerless Resolution et langt bedre valg enn Ultimate sakene. Ikke mye ultimat med dem i mine øyne iallefall Dårligere følsomhet og mye dill som dekker membranarealet til mellomtonemembranen. Peerlessene er absolutt verdt etpar lapper ekstra, men som kjent er det lommeboka som avgjør Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 takker for svar. ble så jeg lagde med hattehylle istedet og gikk for dynabel 6x9 tommere. som jeg syns funka veldig bra til en billig penge. kr 498,- skal slenge noen jbl 6,5 tommere som frontsett. Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 vis det ikke er for seint så kan du også prøve Dynabel 2 veis, en overraskende god kvalitet , en kamerat kjøpte den og jeg hjelp han med montering og den var bra, prisen for 2 veis og en bra 12dB delefilter for ca 500-600 kr er billig for dette settet... Lenke til kommentar
Defus Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Bomboo, delefiltre på jbl gto e dårlig. Å den biligere serien demmes kan ikke være nåkka bedre da. JBL gti skal være ganske bra, men trur det e dyrt. *Midbassen på ene JBL gto component sette mitt har slokna* Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 tenkte på de 2 veis først, men er litt for lite maks styrke på de... da forsterkeren min leverer 100w. men godt mulig jeg kjøper de og setter de i den andre bilen min. De JBL GTO høytalerne er noe jeg har liggende (eller montert i min andre bil, så jeg tar de nok ut når jeg kjøper dye 2 veis til den. det får duge... får se hvor lenge det holder.. hehe har forrenten en liten negativ opplevelse med de 6x9 " fra dynabel. Var ute å kjørte her på søndag og spilte noe techno sånn passe høyt. Var ikke overdrevent høyt.... plutselig så kom det et kraftig skarpt smell.... og det lukta svidd... hva ihel*ete skjedde tenkte jeg og stoppa... gikk bak i bilen og så at hele hattehylla var full av bitte små papirpiter... + en liten sprengt kondensator. jaja tenkte jeg... må være en feil... så jeg ringte eltek dagen etter og fortalte om dette. fikk beskjed om å komme inn med høytaleren. igår, var jeg ute og kjørte fra jobb, spilte noe pantera, og følte for å skru opp litt. hadde nå tatt ut det defekte elementet og satt inn en gammel 5.25" phillips som en middlertidig erstatning (maks 60W!) hadde spilte etpar låter da det smalt igjen... og jeg kjente noe som traff meg i nakken,,, og det SVEI!!!! fika det bort og stoppa... I hatte på genseren min så f*en meg en kondensator som var VARM!... og hattehylla var dekt i papir igjen.. kom hjem og tok etpar bilder, som jeg sendte med en mail til eltek. fikk beskjed om å ta de med inn... virker som en garanti sak. men de hadde aldri hørt om dette før... av de ca 100 parenede hadde solgt. men farlige høytalere da!!! gir deg nakkeskudd!! hehe men fin lyd hadde de :-) får se hvordan de blir når jeg får nye.. eller hva de gjør? Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 hehe... morsomt når sånt skjer.. men Eltek har veldig god service så det går nok bra... :-) sansynligvis kan ha vært noe lekasje i kondensatoren altså. Ordner seg nok. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) tenkte på de 2 veis først, men er litt for lite maks styrke på de... Om det står f. eks 2x100W MAX på forsterkern din skulle de passe perfekt sammen da det den sannsynligvis yter er ca 2x50W RMS 0.05% THD. MAX verdier er bare tull. Se på RMS om du skal vurdere antall Watt. De skulle spille høyt nok for de fleste med en følsomhet på hele 92 db 1W/1m. 6*9" trøkker sikkert bra de også med sine 94 db 1W/1m. Håper du får etpar som funker i retur Endret 21. april 2005 av Jalla Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 tenkte på de 2 veis først, men er litt for lite maks styrke på de... da forsterkeren min leverer 100w. men godt mulig jeg kjøper de og setter de i den andre bilen min. tenkte skulle komentere litt dette her: husk at det er en frontsett og den trenger ikke spille full båndbredde... da det meste av effekten er i den nedre delen av frekvens området så skulle egentlig greie seg fint med den effekten da disse skal helst ikke spille noe under 70-90Hz... jeg kjøpte et sett med 5" for å prøve (de hadde tilbud på den for en stund siden) og koblet på en SoundStream 2x25w og delefrekvens på 80Hz/24dB og funket bra men må spille inn en del... -kjøpte den på tilbud pga det første settet jeg hørte, og siden dama skulle ha nytt frontsett så bestilete jeg det... men det ble 6x9 Morel isteden.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå