aetat Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Har kjøpt ny PC, og satt den sammen. Under oppstarten kna jeg trykke på <TAB> for å gå til POST, noe som sneder meg til RAID BIOS, eller trykke på <DEL> for å gå til BIOS. å trykke på DEL har ingen effekt. Maskinen forøsker å detektere RAID og ikke RAID enheter. Den vinner ikke min SATA disk, men finner DVD brenneren. Her stopper den og gjør ikke mer, med mindre jeg trykker på <TAB> og går inn i RAID BIOS. Her blinker en melding om at det ikkeer nok disker for å lage RAID. Det skal da være mulig å bruke SATA uten raid? hovedkortet er et MSI 925XE NEO Platinum 54G HDD er Seagate Barracuda 7200.8 300GB S-ATA8MB cache 7200RPM NCQ disken har strøm og er koblet til riktig. Noen forslag?? Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg har hatt noe av det samme problemet.. med ett ABIT NF7-S da var SATA kontrolleren gått til * *, og jeg sendte tilbake kortet til komplett.no og fikk nytt i retur.. dette bare kbitret og sørbroen ble overopphetet.. Sitter nå med ett EPOX hk, og den fant heller ikke SATA disken her en gang.. men det jeg gjorde da, var å bytte port, altså bruke en annen tilkopling, ikke SATA1 men SATA2, 3, eller 4.. prøv dette, hvis det fortsatt ikke fungerer, kan det hende at SATA kontrolleren er ødelagt, og da skal du få igjen nytt HK av leverandøren, der du kjøpte kortet. Og slik som jeg har forstått det, skal RAID brukes når det er flere SATA disker, dette for å kjøre diskene parallelt. MVH: Joakim Gulbrandsen Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Om den finner dvd'en er det jo bare å legge inn Win-plata og installere. Husk å ha disketten med s-ata drivere klar (F6 under lasting av Win) Sata kontroller har raid, men det selvfølgelig fullt mulig å bruke den uten å bygge et raid. Lenke til kommentar
aetat Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Takk for innspillene, men den betsemte seg plutselig for å gå inn i BIOS allikevel. Satte RAID til "AS IDE", så nå funker det fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå