stidz Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 holder må med no lys i en forsterker nå, men en 7812 ic blir for varm når denne er koblet til så jeg trenger og vite hvor mye strøm som er i inverteren. noen som vet? Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 hæ? vilke invertere? Ble litt forvirret, men vis du tenkte på katodeinvertere er sunbeam sine 630v ut såvitd jeg husker... Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 630v er spenningen, ikke strømmen! Hvordan vet du at den blir for varm? slutter den å fungere? Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 hvis det er en TTL krets det er snakk om så tåler den max 5,5v skal ha 5vog veldig liten strøm Lenke til kommentar
space Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Stidz: Antar det du spør om er hvor mye inverteren til et kaldkatode lysrør trekker. Det er enkelt å regne ut hvis man vet hvor mye effekt lysene er på. Du kan beregne ca. 1A@12V pr 10W lys. Vet ikke hvor stor effekt det er i kaldkatodelysene, men jeg tror det er noe i underkant av 10W. Hva slags forskyningspenning har du i forsterkeren? Ser at en 7812 fort blir varm og må kjøles med en kraftig kjøleribbe for ikke å bli for varm. Det beste hadde kanskje vært å motert en egen trafo for 12 V? Ser at på Clas Ohlson får man en 12V/1A batterieliminator til 99,- space Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) .. Endret 1. april 2005 av WiSLE Lenke til kommentar
maze Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg ble litt nyskjerrig selv nå og koblet opp og målte. En inventer med et katoderør trekker faktsik så mye som 400mA fra 12v en. Med 2 katoderør trekker den 720mA Ble litt overrasket for trodde ikke det var så mye som 0.7A med 2 katoder. Men det er nå fakta. Lenke til kommentar
icer Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Ble litt overrasket for trodde ikke det var så mye som0.7A med 2 katoder. Men det er nå fakta. Gir en liten pekepinn til de som pøser på med katoder, LED, vifter og andre ting som ikke er så nødvendige i kabinett med en ikke-så-altfor-stor PSU Lenke til kommentar
maze Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Ble litt overrasket for trodde ikke det var så mye som0.7A med 2 katoder. Men det er nå fakta. Gir en liten pekepinn til de som pøser på med katoder, LED, vifter og andre ting som ikke er så nødvendige i kabinett med en ikke-så-altfor-stor PSU Jepp. Det gir så absulutt en pekepinn. Har sett flere som har mer en 4 katoder i kassa si. pluss noen led vifter. Det går fort et par ampere i lys her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå