Gå til innhold

DTS96 & PRO LOGIC II pc->forsterker

Anbefalte innlegg

Jeg har et Hollywood@home 7.1 lydkort (innstillt på 5.1-lyd), og an JVC RX-5040(5.1) forsterker sammenkoblet med en fiberkabel.

Av en eller annen grunn får jeg ikke lyd i de to surround-kanalene, noen som har et godt råd? hvis jeg kjører speaker test på forsterkeren er alt i orden, men fra pc mangler jeg 2 kanaler... :(

i instillingene til lydkortet har jeg valgt digital ut og aktivert DTS96, forsterkeren støtter DTS96, men alikevel kjører den BARE i PRO LOGIC II - modus, har dette noe med de 2 manglende kanalene, og hva skal jeg gjøre for å få de til å snakke samme språk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lys... :p jeg har prøv alle mulige programmer (jeg TROR den sender dts-signaler...) og x antall audio codecs uten hell...

det skal sies at jeg hadde samme problem med det innebygde ac97 kortet...

bær med meg, og gi meg det med tesked og store bokstaver, for dette er jeg GRØNN på...

Endret av Cilleron
Lenke til kommentar

Som bjarne88 nevner her så må du ha en lydkilde som leverer 5.1 for at det skal funke. Test med en dvd-film. Jeg tror ikke det har noe å si hvilke instillinger du gjør på lydkortet ditt når du kjører digitalt direkte ut til forsterkeren.

Speaker test er helt uavhengig av hvilke signaler som kommer inn i forsterkeren. Det er signaler som forsterkeren produserer selv(pink noise er det vel det heter) Det funker selv om ingenting er koblet til inngangene.

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

jeg glemte visst å si en ting, speaker test i windows (Envy Audio Deck) gir ikke lyd på annet enn høyre og venstre kanal når forsterkeren står i Pro Logic II, i Dolby Digital eller DTS Surround er det ingen lyd i det heletatt...

med en DVD som støtter DTS/Dolby Digital/Dolby Surround fant jeg ut at forsterkeren min ikke velger format selv, men jeg må velge, uten at det hjalp meg noe som helst

PC (DVD)----------Forsterker-----------Resultat

DTS----------------DTS-------------------ingen lyd

---------------------Dolby Digital---------ingen lyd

---------------------Pro Logic II----------ingen lyd

Dolby Digital------DTS-------------------ingen lyd

---------------------Pro Logic II----------5.1 alle kanaler

Dolby Surround---DTS-------------------ingen lyd

---------------------Pro Logic II----------5.1 alle kanaler

vet ikke om dette hjelper dere i å forstå, men...

Endret av Cilleron
Lenke til kommentar

Du har stilit inn forsterker til at optisk skal være dvd, den forsterkeren er vel fabrikkinnstilit at optisk er cd og coax er dvd.

Har du tatt digital og ikke analog inngang på forsterker? HAr du stilit forsterker inn på 5.1?

Endret av bjarne88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...