Flakkmeister Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hei Jeg bruker Norton Internet Security 2005 som firewall, synes den er grei siden den spør meg om hvert program skal ha tilgang til dèt og dèt, men synes den treger ned systemet en del! Derfor lurer jeg på om Norton egentlig er så mye bedre enn Windows firewallen? Hvis ikke tror jeg jeg skal gå over til den maybe... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg vil ikke anbefale deg å gå over til Windows sin brannmur, men jeg vil anbefale deg å gå over til en annen brannmur, f. eks. Sygate. Bruker mindre ressurser og lettere å håndtere (synes jeg). Lenke til kommentar
icer Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Vil ikke anbefale den jeg heller, siden jeg tror det ikke skal så mye til for et program å kunne legge seg inn der... Jeg ville heller brukt brannmuren i routeren eller et annet program istedenfor microsoft sin... Jeg bruker det i routeren, mye bedre fordi du kan legge til porter og få det mer oversiktlig hvilke program som bruker hvilke porter... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 For valige brukere med litt peil mener jeg Win FW holder... bruker kun den selv... men surfer ikke på idiotsider eller liknende heller.... Pruker PeerGuardian (av og til - under P2P kun) og SpyWareBlaster (hindrer en del kjente sider) i tillegg... Tror ikke jeg har fått virus på denne siden av tusenarskifte.... Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Vil ikke anbefale den jeg heller, siden jeg tror det ikke skal så mye til for et program å kunne legge seg inn der... Jeg ville heller brukt brannmuren i routeren eller et annet program istedenfor microsoft sin... Jeg bruker det i routeren, mye bedre fordi du kan legge til porter og få det mer oversiktlig hvilke program som bruker hvilke porter... Holder det med å bruke firewallen i routeren?, for den bruker jeg og. har en D-Link router med firewall. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hvis den er konfigurert godt nok, så gjør den det. Slik den leveres så gjør den liten nytte, bortsett fra at din egentlige IP ikke synes. Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hvordan kan jeg konfigurere den godt nok då? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå