Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Hei. Jeg har administrator rettigheter på min maskin Windows Pro SP2. Men jeg ser at mitt navn eller bruker ligger i "arbeidsgrupper" og ikke i "administratorer". Vel, jeg finner ikke heller noe gruppe som heter "administratorer" på maskina, må denne gruppa opprettes på noen måte? Hvordan kan jeg flytte navnet/ bruker i fra "arbeidsgruppe" til "administratorer"? Det er kun en bruker på maskina, det er meg.... Endret 20. mars 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 hei. er ikke helt sikker på hvordan det gjøres i XP på Norsk, og jeg sitter nå i Win2k Pro Eng nå, men dette kan du prøve: høyreklikk på min datamaskin->Behandle->Brukere og Grupper->Grupper. der får du opp en liste over grupper som er på maskina. husker ikke hvordan det var i XP, men i Win2k er det slik. blant annet: Administrator, Users, Guests osv. dobbelklikk på Administrator kontoen. så velger du Add. da får du opp en liste over brukere som har Admin rettigheter på maskina di. hvis ikke ditt navn står der så legger du til ditt navn der. f. eks Frank_1 så velger du ok, så ville jeg restarta maskina etter det. da skal alt være i orden. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå