Gå til innhold

Kjiip "atuo-reboot"

Anbefalte innlegg

Heisann.

har mekket sammen min første pc i dag, og har tilsynelatende et problem, i løpet av 6 timer nå så har maskinen bare kommet med en lav "knepp" lyd og kjørt en restart.. cpu og system temp har ligget på hhv 44 og 30 grader.

hva kan dette være??

Xp 1800

Aopen ak73(A)-v

589 mb sdram

GF3ti 200

chieftech scorpio tx 10b d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal ikke si dette altfor sikkert, men det kan komme av forliten PSU, nå veit ikke jeg hvor stor den som sitter i kabinettet er. men det kan oxo ligge i defekt RAM osv.. du får bare feilsøke alt sammen, sjekke hva som gir deg best stabilitet.. selv kjører jeg på en 300watter 5x 80mm vifter, 1 hd 2 CDrom 1xdigi doc.. min xp1800 og mobo, skjermkort o.l .. ingen problemer i det heletatt!

Housey

Lenke til kommentar

det ståa i manualen for hovedkortet ditt:

"long beeps in an endless loop = no system memory installed or detected" eller "one long beep followed by three short beeps = video graphics device not found or video card video memory bad"

kan en av disse feilene passe med problemet ditt?

hvis ikke, skjekk alle kabler, og at cpu-viften starter, hovedkort modellen din kan nemlig vere stilt inn til å IKKE starte om cpu-viften ikke or ok...!!

mvh: [email protected]

Lenke til kommentar

Har hvis jeg ikke tar helt feil 340w i kabinettet.

Og alle vifter går som de skal, men det er ikke noen pipe-lyd. det er mer den lyden som kommer når du trykker på "svenske-knappen".

Ganske irriterende, men jeg så et jeg ikke hade koblet de led- ledningene helt korrekt som nå er rettet på, kan det ha vert de?? eller om det er straffen for å ikke installere os på nytt ved bytte av HK??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-29 16:01, B|Real skrev:

Hei Goebbels.

Det kan være en HDD som lager kneppelyden og som kanskje "streiker"?

Heisann.

Huff det likte jeg ikke, men det er ingen andre probemer da, er det evt. andre symptomer jeg bør "lete" etter hvis det skulle være hd'ene??

Har en maxtor 20gb og en WD 80 gb alt er jo knap 6 mnd gammelt.

Har forresten de nyeste 4in1 driverne.

Lenke til kommentar

Så digg. Tror jeg fant ut hva som var galt.

Hadde en ørliten feilkobling av de ledningene som går til led's og slikt foran i kabenettet + at jeg ikke hadde 4 sek delay på power knappen. har endret på delay og nå har den kjørt stødig på 45 grader i over et døgn. :smile::)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...