drvannnordstrom Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Har nettopp kjøpt meg bærbar (har stasjonær fra før), og i den anledning måtte jeg skaffe meg en bredbånds-router, slik at jeg og samboeren skal slipper å krangle om å være på nett samtidig. Pga dårlig planlegging og panikk stakk jeg på elkjøp og kjøpte router (bruker å kjøpe alt på nettet, men denne gangen hadde jeg dårlig tid). Valget falt på følgende: "Topcom - Skyr@cer pro WBR 654" - 108Mbps. Dette var første gang jeg skulle sette opp et nettverk, trodde det skulle være rimelig rett fram, men dette var ikke lett... Bruksanvisninga er dårlig, og lite hjelp å hente på hjemmesida til Topcom. Noen eksperter der ute som kan gi råd, evnt kjenner til noen guider som er å få tak i ?? Blir meget glad for hjelp, for dette tror jeg ikke jeg klarer helt alene.... PS! Kjører XP og ADSL via Tele2, hvis det skulle nyttig info.... Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hva er det du har problemer med da? Lenke til kommentar
drvannnordstrom Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 Problemet er at jeg ikke kommer meg på nett, samt at den bærbare (trådløse) ikke oppnår kontakt med nettverket. Altså, den stasjonære kommuniserer med routeren (disse kommuniserer via kabel,altså ikke trådløst), men jeg kommer meg ikke ut på nettet. Problemet ser altså ikke ut til å ligge i hardwaren, men jeg får ikke til med setup'en i XP eller setup av routeren sannsynligvis. Må nok leie inn noen eksperter til å sette alt opp fra scratch Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei Ofte kan det være en knapp på den bærbare maskinen som du må tykke på for å aktivere det trådløse nettverkskortet. Kent Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Hei Ofte kan det være en knapp på den bærbare maskinen som du må tykke på for å aktivere det trådløse nettverkskortet. Kent Ja, eller så kan du jo prøve å restarte hele routeren bare sånn i tilfelle, det er som oftest en liten knapp på routeren som gjør at du kna restarte den. Sjekk også om dhcp er aktivert, dette gjør du innpå setupen til routeren via web. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå