supernapa Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Jeg syns PC'en min begynner å bli tregere og vurderer derfor å kjøpe ny prosessor for å få litt mer "futt" Og siden jeg er fattig student for tida så vil jeg helst beholde mesteparten av de øvrige komponente mine. Jeg har følgende: Hovedkort Asus A7N8X v2.0 Deluxe (5 PCI, 1 AGP Pro, 3 DDR DIMM, Dual LAN, IEEE-1394) CPU type AMD Athlon XP, 1533 MHz (11.5 x 133) 1800+ System minne 768 Mb (DDR SDRAM) Skjermkort RADEON 9700/9500 SERIES (64 Mb) Harddisk ST3120023A (120 Gb, 7200 RPM, Ultra-ATA/100) Optisk disk _NEC DVD_RW ND-3520A Optisk disk SAMSUNG CDRW/DVD SM-352B (DVD:16x, CD:52x/24x/52x DVD- ROM/CD-RW) Noen som har noen gode innspill på hva slags prosessor jeg børkjøpe som passer godt sammen med de øvrige komponentene mine? Må vel ha AMD siden jeg har det hovedkortet jeg har. Hvordan vil en AMD SEMPRON 2600+ 1.833 Ghz Socket A være i forhold til min AMD ATHLON 1800+ ? og hva er forskjellen på boxed og tray (Bortsett fra prisen) Endret 20. mars 2005 av supernapa Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Du burde muligens tenke på å oppgradere hele maskinen. Men ja, 2600+ vil nok gi deg merkbart bedre ytelse skulle jeg tro. Men ikke ta det for god fisk, maskinen er ikke allverdens. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 og hva er forskjellen på boxed og tray (Bortsett fra prisen) Forskjellen på boxed og ikke boxed er at det følger med en CPU kjøler + vifte i Boxed versjonen. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hvis du kjøper sempron må du huske å oppdatere bios, slik at hovedkortet vil gjenkjenne cpu. Lenke til kommentar