Gå til innhold

Mist vanntank - liten lekkasje

Anbefalte innlegg

Da er jeg snart klar til å sette inn settet, men i går, så var det noen dråper som kom ut av vanntanken.

har denne Mist Vanntank

og den niplen dere ser, den flytta jeg, og skrudde igjen med en annen kork.

Men det kom noen dråper ut i går (har ikke sett noe etter i natt, papiret det ligger på er fint ennå)

Er derfor litt skeptisk. Har ikke gjengeteip,

Vil litt silikon rundt pluggen være et sjakktrekk da kansje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skrudde ikke til den toppa for godt? Jeg har nemlig samme tank, og gjorde en tabbe - skrudde nemlig til den ene toppa for godt, slik at den faktisk sprekker (du ser det gjennom den klare plastikken hvis du ser etter). Resultatet var at når jeg skulle skru av toppa, så brakk jeg av hele greia, og kun gjenge-delen satt fast inni selve tanken :) Måtte borre den ut (borre et tynt hull og skru en skrue gjennom, forsiktig) og bruke ny topp (som jeg fikk gratis hos DI).

Ellers er begge toppene mine helt tette nå iallefall. Har snudd kabinettet i alle slags retninger (for og få ut luftbobler), opp ned, på alle sidene, osv - og ikke vært en anelse til lekkasje fra noenting.

Brukte du litt vaselin på toppen/pakningen på den før du skrudde den inn? hvis ikke, gjør det (tettende effekt, pluss at O-ringen slipper og tørke så alt for fort).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...