NordicSpirit Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Et paranoid spørsmål: Dersom jeg snylter på naboens nett, kan han på noen som helst måte identifisere meg som bruker? Eller kan han bare konstatere at båndbredden er dårlig? Mao: hvor mye sender min maskin ut av info. når den bruker et trådløst nettverk. Takk for svar Lenke til kommentar
lceger Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Han kan sannsynligvis se det via dhcp tabellen på ruter, men hvor sannsylig det er at han sjekker den når han ikke har vett på å sikre nettet sitt er en annen sak Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Et paranoid spørsmål:Dersom jeg snylter på naboens nett, kan han på noen som helst måte identifisere meg som bruker? Eller kan han bare konstatere at båndbredden er dårlig? Mao: hvor mye sender min maskin ut av info. når den bruker et trådløst nettverk. Takk for svar Han kan se ipen din, macen din. Maskinnavnet ditt, og alt du sender av data gjennom punktet hans. Ihvertfall om han utnytter de mulighetene han har. AtW Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hvordan kan man gå inn og sjekke all denne infoen? Har selv et kryptert nettverk, men bor midt i Oslo og mye leiligheter rundt, så hadde vært interessant å følge litt med allikevel... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hvordan kan man gå inn og sjekke all denne infoen? Har selv et kryptert nettverk, men bor midt i Oslo og mye leiligheter rundt, så hadde vært interessant å følge litt med allikevel... Se på www.dinside.no Der omtalte dem et program som fikk ut masse info på et usikret nett Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Jeg tror ikke noen oppdager deg -I så fall er det jo bare å gå innpå ett annet nett Endret 20. mars 2005 av Kong Basse Lenke til kommentar
NordicSpirit Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Ja, da gjenstår jo bare den moralske kampen med egen samvittighet Var bare at jeg nettopp har kjøpt ny laptop og ikke har egen forbindelse enda, og så dukket det opp noen fristende radiobølger... Takk for svar! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Ja, da gjenstår jo bare den moralske kampen med egen samvittighet Var bare at jeg nettopp har kjøpt ny laptop og ikke har egen forbindelse enda, og så dukket det opp noen fristende radiobølger... Takk for svar! Sålenge du ikke laster ned eller noe sånt skader det jo ikke... Lenke til kommentar
NordicSpirit Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Nei, ikke sant! Bare lurte, he, he... Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Et paranoid spørsmål:Dersom jeg snylter på naboens nett, kan han på noen som helst måte identifisere meg som bruker? Eller kan han bare konstatere at båndbredden er dårlig? Mao: hvor mye sender min maskin ut av info. når den bruker et trådløst nettverk. Takk for svar Så lenge han ikke sikrer nettet sitt blir det vel å sammenlikne med å kjøre på privat vei.... Så lenge han hverken har satt opp skilt eller bom er det bare å kjøre i vei.. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Et paranoid spørsmål:Dersom jeg snylter på naboens nett, kan han på noen som helst måte identifisere meg som bruker? Eller kan han bare konstatere at båndbredden er dårlig? Mao: hvor mye sender min maskin ut av info. når den bruker et trådløst nettverk. Takk for svar Så lenge han ikke sikrer nettet sitt blir det vel å sammenlikne med å kjøre på privat vei.... Så lenge han hverken har satt opp skilt eller bom er det bare å kjøre i vei.. Helt enig. Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Avhengig av båndbredde vil eier ikke engang merke tyngre nedlasting. I "mitt" nett er det 22 brukere (via switch) og det ser skjelden jeg merker begrensinger. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Helt enig. Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Avhengig av båndbredde vil eier ikke engang merke tyngre nedlasting. I "mitt" nett er det 22 brukere (via switch) og det ser skjelden jeg merker begrensinger. Skal man tyvlåne bør man ha moral til og ikke tyne linja for det den greier, den som eier den er muligens ikke i stand til og tenke ut hvorfor tingene ikke fungerer og påføre seg selv og andre kostnader for og finne ut hvorfor. Lenke til kommentar
NordicSpirit Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Ja, et snev av moral kan man vel spandere på seg. Men som den Fleksnes´en jeg er, så er jeg mer redd for å bli oppdaget enn å faktisk gjøre det. Trenger ikke enda en ting å krangle med naboen om... Lenke til kommentar
JimL Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Så lenge han ikke sikrer nettet sitt blir det vel å sammenlikne med å kjøre på privat vei.... Så lenge han hverken har satt opp skilt eller bom er det bare å kjøre i vei..Det var tidenes sammenligning, takk for den Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Kan du ikke bare stikke over å banke på døra hans og spørre om det er greit om du sufer på linja hans. Si at du ikke skal laste ned store filer. Kanskje stikke til han et par hundre lapper og hjelpe han med å sikre nettverket hans. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Er han litt kyndig kan han sniffe trafikken din og finne ut en del morro. Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 rent teoretisk kan han vel sniffe opp alle passordene dine og alle eposter og slikt. Man kan ha mye moro ved å åpne et tråløst nettverk. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 i teorien kan han se alt du gjør hvis han bare hvordan han skal gjøre det, enten er det derfor han har det åpent(liker å se hva andre driver med), ellers(mest sannsynlig) så vet han ikke bedre.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Er han litt kyndig kan han sniffe trafikken din og finne ut en del morro. Hehe, ja... kan være litt artig og eksperimentere med "ukjente" maskiner... :!: Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Mange av naboene runt her har usikrede nettverk. Folk tenker visst ikke på ting som kan skje.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå