g-rå9mo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 har en plan om å fixe et nettværk med naboen, problemet er at han bor 110m over et jorde.... noen som har tips om jeg skal bruke trådløst ellerno ps. Hva er forskjellen mellom cat.5 og cat.6 Lenke til kommentar
Azton Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Jeg ville brukt trådløst med en antenne. Cat 6 kan kjøre høyere frekvens enn cat 5. Dette er på grunn av oppbyggingen til kabelen. Da kan du kjøre høyere hastighet også. Du ville nok klart det med en cat5e kabel også, men ville nok fått litt signaltap. Endret 20. mars 2005 av Azton Lenke til kommentar
g-rå9mo Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 hmm... antenne og slikt, er det noen handlevogner her ute til det eller?? hva trenger jeg da og hva kan de komme til å koste?? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Har hørt du bruker en pringles boks noe greier hvis du søker litt på google.com etter pringles, wireless antenna o.l. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) ca 1100kr + frakt 2 av disse https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17275 eller https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20081 Sett dem så dem ser hverandre vist mulig og legg kabel fra dem til maskinen i hvert hus... Eller et annet merke som støtter bridge.. Endret 20. mars 2005 av taz Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Dersom du kjøper to Linksys WRT54G eller GS kan du få en veldig god og stabil trådløs WDS link dersom du kan plassere ruterne slik at de ikke sender gjennom mer enn to tre/gipsvegger (ikke betong) og det er fri sikt mellom husene, da klarer du deg med originale antenner som følger med ruterne når du kjøper dem. Du trenger en modifisert firmware for å kunne lage en WDS link og for å øke sendestyrken ut over 28mw som er standard, prøv med ca 70mw i starten. Firmwaren finner du her Link til WDS oppsett. Endret 20. mars 2005 av Chrian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå